سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم پایان جنگ سگ ها در زنجان

زیست بوم

پایان جنگ سگ ها در زنجان

مسابقات خونین و تلخ جنگ سگ ها با واکنش های تند مردم و عکس العمل مسئولان دستگاههای اجرایی ذیربط استان زنجان برچیده شد.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | IicfShops , leather green nike sneaker for heaven boots sale , BLACKPINK Jennie Stuns in CK x Heron Preston

به گزارش ایرنا خبر به جان هم انداختن سگ های نگون بخت در برخی نقاط استان زنجان طی روزهای اخیر نقل تلخ محافل مردمی شده است و در مجموع اکثر افراد از این کار به عنوان عملی بسیار زشت، زننده و غیرانسانی یاد می کنند و برخورد قاطع و قانونی با صاحبان این سگ ها را از مقام های مسئول دارند.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: این هفته هیچ گزارشی در خصوص برگزاری مسابقات جنگ سگ ها در این استان واصل نشد و گویا مسببان و بانیان این کار ناشایست پی به تصمیم جدی مسئولان استان برده اند.

سرهنگ شهرام مقدم، افزود: با توجه به دستور قضایی، افراد دخیل در این امر در سطح استان زنجان از سوی پلیس شناسایی و با فراخوانی آنان به واحدهای تابعه نیروی انتظامی نسبت به تذکر، هشدار و اخذ تعهد کتبی اقدام شد تا دیگر دست به چنین عمل ناپسندی نزنند.

وی از مردم استان زنجان خواست که در صورت مشاهده برگزاری مسابقات جنگ سگ ها بلافاصله از طریق مرکز فوریت های پلیس 110 موضوع و محل را اعلام کنند تا بر اساس قانون با خاطیان برخورد شود.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان نیز با بیان اینکه پلیس نیز همانند دوستداران حیوانات با برگزاری مسابقات جدال خونین سگ ها به هر عنوانی که صورت می گیرد مخالف است گفت: به فرماندهان پاسگاه های انتظامی این شهرستان دستور مقتضی در خصوص جلوگیری از به راه انداختن مسابقات جنگ سگ ها داده شده است.

سرهنگ ایرج خانی پور افزود: پلیس اجازه نخواهد داد تا این کار به یک معضل اجتماعی تبدیل شود و خاطیان یقین بدانند که در صورت نادیده گرفتن هشدارها، دستگیر و جهت اعمال قانون به مراجع قضایی استان معرفی خواهند شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز گفت: جمعه گذشته مسابقات جنگ سگ ها در استان زنجان برگزار نشد و این نشان داد که صاحبان سگ ها خط و نشان و هشدارهای داده شده از سوی مسئولان ذیربط را جدی گرفته اند.


ناصر جعفری افزود: به ماموران یگان حفاظت توصیه شده است در صورت مشاهده نسبت به متفرق کردن خاطیان و در صورت بی توجهی نسبت به دستگیری آنان اقدام کنند.


وی به جان انداختن سگ ها را عملی آزار دهنده خواند و اظهار کرد: محیط زیست در کنار حمایت از حیات وحش نسبت به آزار و اذیت حیوانات اهلی نیز احساس مسئولیت می کند و از این رو به افراد دخیل در این امر ناشایست و ناپسند تذکرات لازم را داده است.


یک شهروند زنجانی نیز گفت: این انصاف نیست که افراد برای تفریح یا شرط بندی، دو حیوان زبان بسته را به جان هم بیندازند و سپس به تماشای صحنه های خونین و تکان دهنده نشسته و از آن لذت ببرند.


وی با بیان اینکه افراد باید به سمت تفریحات سالم روی بیاورند و از بازیهایی چون به جان هم انداختن سگ ها دوری نمایند افزود: اگر این کار باب شود و به صورت یک عادت خاص درآید به حتم آسیب های متعدد اجتماعی را نیز در پی خواهد داشت و لازم است مسئولان استان به هیچ وجه در برخورد با برگزارکنندگان جنگ سگ ها، کوتاه نیایند.


روز جمعه /دوم بهمن جاری/ محیط بانان منطقه سهرین زنجان وقتی از ماجرای برگزاری مسابقات جنگ سگ ها در این منطقه خبردار می شوند بلافاصله عازم محل شده و از این کار ممانعت به عمل می آورند که این قابل تحسین است.


به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست، در این روز قریب 300 نفر از علاقه مندان این تفریح نادرست با حدود 100 سگ از نژاد و گونه های مختلف قصد برگزاری مسابقه را داشتند که با تذکر جدی محیط بانان مواجه و به ناچار محل را ترک کردند.


به راه انداختن نبرد خونین بین سگ ها، موجب جریحه دار شدن احساسات عموم مردم زنجان شده بود و متاسفانه چندی قبل در اراضی خلوت شهرستان خرمدره زنجان، عده ای به دور از چشم پلیس و محیط بانان به این کار ناپسند دست زده بودند که خبر آنان نه تنها در سطح استان بلکه در بسیاری از استان های کشور هم پیچید.


اداره کل حفاظت محیط زیست برای برخورد و ریشه کنی این پدیده زشت اجتماعی، از نیروی انتظامی و شورای تامین استان درخواست همکاری کرده بود تا با یاری این دستگاه ها اجازه ندهد این موضوع به معضلی جدی در این استان تبدیل شود.


این اداره کل همچنین از مردم استان خواسته است در صورت مشاهده این عمل ناصواب و گناه آلود بلافاصله موضوع را با تلفن 09122888657 در میان بگذارند تا در سریعترین زمان با خاطیان برخورد قانونی شده و نسبت به دستگیری و معرفی به مراجع قضایی اقدام شود.


پس از انتشار خبر تصویری و نوشتاری در سایت ها، دادستان عمومی و انقلاب زنجان نیز طی نامه ای به فرماندهی انتظامی استان زنجان، دستور برخورد با عوامل حیوان آزاری به ویژه سگ ها را صادر کرد.


حجت الاسلام حسن مظفری در این نامه که روز سه شنبه /ششم بهمن جاری/ خطاب به سردار صالحی فرماندهی انتظامی استان زنجان، تلف و ناقص کردن حیوانات و همچنین جریحه دار کردن عفت عمومی را جرم دانسته و نوشته است: حسب اخبار و اطلاعات واصله عده ای در اطراف شهر زنجان و برخی شهرستانهای استان با برگزاری مسابقه و با اهداف سوء، اقدام به حیوان آزاری و به جان هم انداختن سگ ها می کنند.


دادستان زنجان ادامه داده است: نظر به اینکه اینگونه حرکات نظم و عفت عمومی را خدشه دار می کند و با توجه به اینکه از منظر شرعی و اخلاقی نیز آزار و اذیت حیوانات امری مذموم و ناپسند است، لذا در جهت حفظ حقوق حیوانات و جلوگیری از جریحه دار شدن عفت عمومی، مقرر است دستور فرمایید ضمن پیگیری موضوع با شناسایی افراد و یا گروه های تشکیل دهنده چنین مسابقاتی ، در ابتدا نسبت به ممانعت از هرگونه حیوان آزاری و تشکیل این تجمع ها اقدام و افراد خاطی ارشاد شوند.

حجت الاسلام مظفری آورده است: در همین راستا چنانچه افراد و گروه های شناسایی شده مجدد اقدام به برگزاری مسابقه و آزار هر گونه حیوانات به ویژه سگ کنند، اقدامات قانونی لازم معمول و با همکاری عوامل اداره محیط زیست، حیوانات مربوطه جمع آوری و خاطیان جهت پیگیری قضایی به این مرجع معرفی شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه