پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر روش‌های نابودیِ ویروس ابولا

خبر

روش‌های نابودیِ ویروس ابولا

کارشناسان پزشکی نزدیک به یک دهه در تلاش هستند تا راه مقابله با ویروس ابولا را کشف و واکسن آن را تولید کنند.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | nike runners men white hair girls anime characters Retro High OG Patent 'UNC Blue Chill' (W) , BabylinoShops , nike runners men white hair girls anime characters

به گزارش ایسنا، طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا، اروپا و آژانس سلامت عمومی کانادا، 10 راه‌حل برای از بین بردن ویروس ابولا وجود دارند که عبارتند از:

آتش: به طور معمول اشیاء و وسایلی که به ویروس ابولا آلوده شده‌اند در آتش سوزانده می‌شوند. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا زمانی که این وسایل سوزانده می‌شوند دیگر خطری را متوجه افراد نمی‌کنند.

اسید: تنها سه درصد از محلول اسید استیک ویروس ابولا را از بین می‌برد. وجود این اسید در سرکه موجب طعم تند آن می‌شود.

جوشاندن: طبق اعلام آژانس سلامت عمومی کانادا جوشاندن موجب می‌شود ویروس ابولا در مدت پنج دقیقه از بین رود. هرچند این شیوه، راهکار چندان خوبی برای از بین بردن این ویروس نیست زیرا برخی از ویروس‌های زنده قادر هستند پیش از آنکه مایع به نقطه جوش برسد با بخار آب فرار کند.

الکل: ویروس ابولا در برابر محصولات حاوی الکل آسیب‌پذیر است. بیشتر شوینده‌ها حاوی الکل هستند. هرچند ویروس ابولا می‌تواند به راحتی از شکاف‌های کوچک موجود روی پوست و پیش از شست‌وشوی دست‌ها وارد بدن شود.

گلوتارآلدئید: گلوتارآلدئید مایعی به شدت چرب و تند است که محصولات حاوی یک تا دو درصد از آن می‌توانند ویروس ابولا را از بین ببرند.

وایتکس: این ماده شوینده که در بسیاری از خانه‌ها وجود دارد میکروب‌زدای قوی به حساب می‌آید و محلول حاوی 5.25 درصد وایتکس ویروس ابولا را از بین می‌برد. ماده کلر هم که به طور معمول برای ضدعفونی شدن آب استخر مورد استفاده است در از بین بردن ویروس ابولا نقش دارد.

روش آرام‌پز: در این روش ویروس ابولا برای مدت زمان 30 تا 60 دقیقه در معرض حرارت 140 درجه فارنهایت قرار می‌گیرد که آن را غیرفعال کرده یا از بین می‌برد.

اشعه + مایع ضدعفونی‌کننده: به نظر می‌آید ویروس ابولا تا حدودی در برابر میزانی از اشعه مقاوم است اما اشعه گاما همراه با مقداری گلوتارآلدئید ویروس ابولا را از بین می‌برد.

صابون: طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا، ویروس ابولا به راحتی و با کمک صابون کشته می‌شود. به همین دلیل به افرادی که در معرض این ویروس قرار دارند توصیه می‌شود دستان خود را به طور مرتب با صابون شست‌وشو دهند.

خورشید: ویروس ابولا روی سطوح و در محل‌هایی که به طور مستقیم در معرض تابش شدید خورشید هستند از بین می‌رود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه