پنج شنبه, 06ام تیر

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر کمی چربی اضافه بد نیست

خبر

کمی چربی اضافه بد نیست

حتی کلمه چربی هم بعضی ها را می ترساند و یاد وزن های اضافه شان می اندازد. کسانی که در رژیم غذایی هستند اغلب سعی می کنند تا می توانند روغن ها را از زندگی خود دور کنند و رژیم غذایی کم چربی داشته باشند. اما باید بدانید که چربی ها هم جزو نیازهای بدن ما هستند و حذف آنها می تواند صدمات جبران ناپذیری به بدنتان وارد آورد.

برخی چربی‌ها در مقادیر کم برای بدن شما مفید هستند.

- چربی‌های اشباع شده در مقادیر محدود، منابع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها، از قبیل سلنیوم و ویتامین E هستند.

- چربی‌های سالم در مقادیر محدود، توانایی بدن برای جذب مواد مغذی ضروری از طریق دیگر غذاها را افزایش می‌دهند.

- چربی های سالم در مقادیر محدود می تواند به پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی، دیابت، چاقی، سرطان، بیماری‌های التهابی و درد عضلانی کمک کند.

- چربی‌های سالم می‌تواند به بدن کمک کند تا لخته شدن خون، التهاب، کلسترول و فشار خون را بهبود بخشد.

- اسیدهای چرب امگا 3 برای رشد سالم و توسعه مغز و کنترل التهاب ضروری است و به درمان و پیشگیری از تعدادی از بیماری‌ها کمک می‌کند.

بر اساس اطلاعات انجمن رژیم های غذایی آمریکا، افراد بالغ 20 تا 35 درصد کالری های جذب شده بدن خود را باید از چربی غذا های مصرفی دریافت کنند. یعنی افراد با رژیم غذایی 2000 کالری در روز،باید بین 40 تا 70 گرم چربی مصرف کنند. البته نه چربی های اشباع شده موجود در گوشت قرمز و شیر پر چرب بلکه چربی هایی مثل روغن موجود در ماهی تون، ماهی قزل آلا، بادام، روغن زیتون و روغن تخم کتان.

مصرف چربی باعث احساس رضایت از یک وعده غذایی می شود. در حقیقت این چربی باعث دور نگه داشتن شما از مصرف بیش از اندازه کربوهیدرات ها است که غالباً به صورت چربی در بدن ذخیره می شود.اسید های چرب ضروری نقش مهمی در حفاظت از سیستم ایمنی، تکثیر سلول، تولید انرژی و حتی سلامتی مو و پوست ایفا می کنند. پس بهره گیری از چربی مناسب و به اندازه می تواند باعث ارتقای کیفیت رژیم غذایی، فعالیت و سلامتی شما شود.
 


منبع: روزنامه اطلاعات

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه