پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر اگر نخوابید سکته می‌کنید

خبر

اگر نخوابید سکته می‌کنید

خبرگزاری فارس: محققان تایوانی می‌گویند افرادی که مبتلا به بی‌خوابی هستند، در مقایسه با افرادی که خواب خوب و کافی دارند 2 برابر بیشتر با خطر حمله قلبی و سکته مغزی مواجه می‌شوند.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | WS327KA - Buy now New Balance 327 SEASONAL CLASSIC - adidas edge lux 120111741 black edition release

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، محققان پی‌برده‌اند که اختلال در خواب ممکن است موجب بروز چاقی، افسردگی، افزایش فشار خون و حتی کمبود حافظه در افراد شود.

از سوی دیگر مطالعات حاکی از آن است که درد یا سوزش قلب، پرکاری تیروئید و اضطراب نیز ممکن است در ابتلای افراد به بی‌خوابی موثر باشد.

گرگ فونارو استاد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه لس آنجلس می‌گوید بیماری‌هایی همچون دیابت و یا حتی استرس که در بروز بی‌خوابی نقش دارند خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهند.

چین یی هسو از بیمارستان دولتی تایپه می‌گوید در تحقیقاتی که محققان تایوانی درباره ارتباط بی‌خوابی با دیگر بیماری‌ها به عمل آوردند اطلاعات مربوط به سلامت جسمانی 2 میلیون نفر مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پس از این تحقیق مشخص شد11 هزار نفر از افراد 45 ساله و یا بالاتر از آن که دچار بیماری‌هایی همچون افسردگی، اضطراب و صرع، حمله قلبی و مغزی شده بودند؛ از بی‌خوابی رنج می‌بردند و بیش از 32 هزار نفر خواب کافی داشتند.

تحقیقات این محققان در 4 سال بعد نشان داد که یک ممیز 6 درصد افرادی که دچار بی‌خوابی هستند دچار حمله قلبی می‌شوند و این رقم در افرادی که خواب خوب و کافی دارند به 0.76 درصد می‌رسد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه