پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر ۸۰ هزار نفر در کشور به ام. اس مبتلا هستند

خبر

۸۰ هزار نفر در کشور به ام. اس مبتلا هستند

دبیر دوازدهمین همایش بین‌المللی ام‌اس ایران وضعیت درمان و داروی بیماران ام‌اس را تشریح کرد و گفت: بیش از ۷۵ تا ۸۰ هزار نفر در کشور مبتلا به بیماری ام‌اس هستند.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | Boots - Ankle boots COACH , High boots and others - DialadogwashShops - Lorimer Bootie C5917 11000148EDC Dark Cranberry/Multi - botines adidas botitas 2016 black hair girls meme - Women's shoes

به گزارش فارس، محمود عابدینی با بیان اینکه شیوع ام اس در کشور نسبتاً بالا است و حدوداً 75 تا 80 هزارنفردر کشور ما از این بیماری رنج می‌برنند، درباره وضعیت رسیدگی و درمان بیماران مبتلا به ام اس گفت: با وجود داروهای جدیدتر،ترکبیات اینترفرون هنوز داروی خط اول درمان این بیماران در کشور ما است که به صورت عضلانی یا زیر جلدی تزریق می شود.

وی افزود: خوشبختانه این دارو توسط کارخانه‌های ایران ساخته می‌شود و مورد تایید وزارت بهداشت و درمان است. سایر داروهای مورد نیاز بیماران ام اس که به تولید داخلی می‌رسند نیز از سوی پزشکان تجویز می‌شود وخوشبختانه  مشکل بخصوصی درباره تامین داروهای ام اس روبرو نیستیم.

  این متخصص مغزواعصاب با بیان اینکه در ایران ام اس MS جزو بیماری‌های ویژه و خاص است و از لحاظ هزینه درمانی مشکلات ناچیزی وجود ندارد. گفت: اگر بیماری بخواهد داروی خارجی هم مصرف کند باید مابه‌التفاوت داروی ایرانی و خارجی را پرداخت کند.

 عابدینی گفت: همایش سالیانه ام اس یک سال در تهران و یک سال در شهرستان ها برگزار می شود و امسال در استان مازندران پذیرای شرکت کنندگان خواهیم بود.

 دبیر دوازدهمین همایش بین المللی ام اس ایران افزود:‌ این همایش با مشارکت انجمن مولتیپل اسکلروز ایران و دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار، فراخوان برای ارسال مقالات داده شده و زمان ارسال مقالات آن 15 مردادماه خواهد بود.

 وی محورهای اصلی همایش را نیز  برشمرد و عنوان کرد: سازوکار بیماری ام اس، داروها و درمان های جدید بویژه درمان های خوراکی، نقش بعضی از عواملی چون ویتامین دی، پرستاری و توانبخشی بیماران ام اس و ژنتیک بیماری از جمله مهم ترین محورهای مورد بحث در همایش امسال خواهند بود.

 عابدینی با بیان اینکه کارگاه‌هایی برای همایش تدارک دیده شده است عنوان کرد: دو کارگاه در خصوص اقدامات پرستاری و توانبخشی و تصویربرداری های جدید ام آرآی خواهیم داشت و پانل ها با موضوعات اخلاق و ام اس در بارداری است.

 دبیر دوازدهمین همایش بین المللی ام اس ایران افزود: در همایش امسال در کارگاه توانبخشی، راهکارهایی برای بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به م اس توسط متخصصان توانبخشی ارائه می شود تا بیمار بتواند به زندگی عادی اش بازگردد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه