سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کشف ظروف سفالی عتیقه از یک قاچاقچی در بناب

یادمان

کشف ظروف سفالی عتیقه از یک قاچاقچی در بناب

ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان بناب از کشف ظروف سفالی عتیقه متعلق به دوران قبل از میلاد مسیح از یک قاچاقچی آثار باستانی در این شهرستان خبر داد.

boohoo , Womens & Mens Clothes , Shop Online Fashion | Gucci x The North Face Release Information - FitforhealthShops - crampon adidas sans lacet pas cher black and blue

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، سرهنگ رمضان اللهوردیان، تعداد این ظروف را پنج عدد اعلام و اظهار کرد: در این ارتباط قاچاقچی آثار باستانی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

وی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر قاچاق آثار باستانی و حفاری های غیرمجاز در مناطق باستانی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری یازده بناب قرار گرفت و با انجام تحقیقات پلیسی متهم به حفاری های غیرمجاز و قاچاق اشیاء عتیقه را شناسایی و دستگیر کردند.
اللهوردیان اضافه کرد: در بازرسی منزل متهم تعداد پنج ظرف سفالی کشف شد که برابر نظریه کارشناسان میراث فرهنگی این اشیاء مربوط به دوران قبل از میلاد مسیح است.
وی گفت: با استناد به تبصره های ماده 56 قانون مجازات اسلامی و تبصره ماده 568 همان قانون قاچاق آثار باستانی جرم بوده و قابل تعقیب کیفری است.
شهرستان بناب با جمعیت 130 هزار نفر دارای یک بخش، یک شهر، سه دهستان و 29 روستاست که در فاصله 123 کیلومتری جنوب غربی تبریز واقع است.
91 درصد جمعیت این شهرستان شهرنشین و 9 درصد روستائی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه