سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کشف ۷ مجسمه عتیقه دوره هخامنشی در شهرستان رودان

یادمان

کشف ۷ مجسمه عتیقه دوره هخامنشی در شهرستان رودان

 

جانشین فرماندهی انتظامی استان هرمزگان، از کشف ۷ قطعه مجسمه عتیقه مربوط به دوره هخامنشی در شهرستان رودان خبر داد.

به گزارش ایلنا، عباسعلی بهدانی‌فرد گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی رودان با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی از انتقال و قصد فروش تعدادی عتیقه توسط افرادی سودجو مطلع و موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی با اشاره به تحقیقات گسترده ماموران در این رابطه افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی و انجام تعقیب و مراقبت‌های لازم، متهمان را شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه ۲ نفر از قاچاقچیان اشیاء عتیقه را که در حال تردد با خودرو در محور اصلی شهرستان رودان بودند دستگیر و در بازرسی از خودروی آنان ۷ عدد مجسمه آثار باستانی کشف و ضبط کردند.

این مقام انتظامی استان اظهار داشت: با حضور کارشناسان اداره میراث فرهنگی و انجام بررسی‌های لازم مشخص شد مجسمه‌های کشف شده اشیای گرانبها بوده و کارشناسان ارزش ریالی این عتیقه‌ها را ۷ میلیارد ریال برآورد کردند.

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، خاطر نشان کرد: ایران از جمله کشورهایی است که دارای تاریخی بس کهن و تمدنی ریشه‌دار است و از این رو آنچه از گذشته‌های دور برای ایرانیان به‌جا مانده در مقایسه با سایر کشورها قابل مقایسه نیست که باید به خوبی و با جدیت از آنها مراقبت کنیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه