پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم احتمال قطع 2700 اصله درخت در شهران

زیست بوم

احتمال قطع 2700 اصله درخت در شهران

باغ های قدیمی پایتخت این روزها حال روز خوشی ندارند؛ چند هفته پیش گزارش تخریب باغهای قدیمی ازگل در شورا مطرح شد و امروز مالک خصوصی زمینی در منطقه شهران در صدد قطع دو هزار 700 درخت بیست ساله است که چندان به ادامه حیاتشان امیدی نیست.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | SBD - 100 Release Date - nike free hyperfeel cheap women boots shoes sale Tech Grey CT8527 - lunar glides by nike cleats for sale on craigslist

به گزارش مهر، هنوز یک هفته ای از خبر نابودی باغ های از گل توسط مالکان خصوصی نگذشته است که این هفته خبر قطع دو هزار 700 درخت در منطقه شهران منتشر شد. درختانی 20 ساله که همزمان با آغاز ماه رمضان پشت حصارهایی که مالک خصوصی به دور آنها کشیده است پنهان شده اند.
 
هرچند منطقه 5 تهران پر از فضاهای سبزی است که مالک خصوصی دارند و مدتهاست بی هدف و بی حصار رها شده اند تا زمانی که مالکانشان سر برسند و درختانی که بی اجازه در زمینشان روییده است را از ریشه بکنند.
 
یکی از اهالی منطقه شهران، بلوار نیما یوشیج درباره احتمالی قطع درختان این منطقه می گوید: حدود دو هزار  و700 اصله درخت در شهران، بلوار نیما یوشیچ است که بیش از دو دهه فضای سبز بوده است و در این همه سال همیشه به مردم محله القا شده بود که قرار است پارک شود. در حال حاضر از اول ماه رمضان این فضای سبز را حصار کشی کردند و وقتی مردم پیگیر شدند شهرداری اعلام کرده است که مالک آن قرار است که اینجا را مجتمع سازی کند. شهرداری در این مورد باید رسیدگیهای لازم را انجام دهد.
 
اما مرتضی آدینه معاون خدمات شهری منطقه 5 چندان این روایت را به واقعیت نزدیک نمی داند و به مهر می گوید: این موضوع به آن صورت که مطرح می شود نیست. اما اصل موضوع را می توان بعد از جلسه ای که امروز با معترضان و مالکین این زمین برگزار می کنیم بازگو کرد .
 
اما برای آن که داستان درختان شهران پایانی چون درختان خشکیده ازگل نداشته باشد شورای شهر تهران چه کرده است .
 
حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که از موضوع تخریب درختان منطقه شهران آگاه است گفت: شورا به این موضوع ورود پیدا کرده و ساکنان منطقه به ما در این زمینه اطلاعاتی داده اند که پیگیری های لازم در این زمینه شده است.
 
او ادامه می دهد: در حال رایزنی برای ارتباط با مالکان هستیم و اراده شورا این است که از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کنیم.
 
رئیس کمیسیون عمران شورا تاکید می کند: ما تمام تلاش خود را برای مقابله با این تخریب و ساخت وساز انجام می دهیم و اگر شورا بخواهد که این اتفاق رخ ندهند حتما می تواند به مردم منطقه کمک کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه