جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم تجمع اعتراضی مدافعان پارک آسیا مقابل شورای شهر

زیست بوم

تجمع اعتراضی مدافعان پارک آسیا مقابل شورای شهر

برگرفته از روزنامه ایران، دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، رویه 21 و 23


معترضان دیروز (یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه 1392) با در دست داشتن پیام رهبر معظم انقلاب پیرامون خودداری از تخریب فضای سبز و همچنین با اهتزاز پلاکارد‌هایی مبنی بر مخالفت با تخریب درختان و فضای پارک آسیا از مسئولان شورای شهر درخواست کردند جلوی این کار غیرقانونی را بگیرند.

ساکنان غرب تهران در اعتراض به تخریب فضای سبز و از بین بردن پارک آسیا در منطقه شهران، مقابل شورای اسلامی شهر تهران تجمع کردند.
در پی تخریب پارک آسیا و تغییر غیرقانونی کاربری این پارک از فضای سبز به فضای مسکونی، ساکنان منطقه 5 تهران صبح دیروز با تجمع مقابل شورای شهر تهران به این کار غیرقانونی اعتراض کرده و خواستار رسیدگی اعضای شورای اسلامی شهر تهران شدند.
پارک آسیا در پی عدم موفقیت برخی نهاد‌ها در تخریب و از بین بردن فضای سبز باغ نیمایوشیج به عنوان زمین جایگزین به تعاونی مسکنی که مدعی تصاحب باغ نیما یوشیج بود واگذار شد و در سرعتی باورنکردنی این تعاونی موفق به اخذ‌ مجوز‌ها و پروانه‌‌های لازم برای ساخت مجتمع 550 واحدی در زمین پارک آسیا شد.
این اقدام نهاد‌های شهری اعتراض گسترده ساکنان را در پی داشت. آنها مدعی هستند اولاً با این اقدام مسیر رودخانه‌ای که از این منطقه می‌گذرد منحرف و باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد، ثانیاً قنات پرآبی که باغ‌‌های شهران را آبیاری می‌کند از بین می‌رود و ثالثاً برخلاف طرح تفصیلی شهر تهران در سال 92 پارک و خیابانی که باعث کاهش ترافیک منطقه می‌شوند به یک مجتمع مسکونی تبدیل می‌شود.
معترضان دیروز با در دست داشتن پیام رهبر معظم انقلاب پیرامون خودداری از تخریب فضای سبز و همچنین با اهتزاز پلاکارد‌هایی مبنی بر مخالفت با تخریب درختان و فضای پارک آسیا از مسئولان شورای شهر درخواست کردند جلوی این کار غیرقانونی را بگیرند.
یکی از معترضان به خبرنگار شوک گفت: «اهالی آن منطقه کارمندان بازنشسته آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و وزارت نفت هستند و پس از عمری تلاش می‌خواهند چند وقتی در یک محیط پاک و سالم زندگی کنند. آیا این درخواست زیادی است که این چنین با آن مخالفت می‌کنند؟ یکی دیگر از معترضان نیز که از کشاورزان شهران بود گفت: آقایان اگر با کورکردن قنات چندهزارساله تصمیم به نابودی کشاورزی منطقه گرفته‌اند به ما بگویند تا تکلیف خودمان را بدانیم.
زندگی بسیاری از مردم منطقه با کشاورزی در شهران می‌گذرد و مسدود کردن قنات لطمه جدی به زندگی آنها وارد خواهد آورد.»
لازم به ذکر است نمایندگان معترضان ظهر دیروز با یکی از اعضای شورای شهر دیدار کرده و مشکلات خود را به اطلاع او رساندند. این عضو شورای شهر نیز وعده داد در سریع‌ترین زمان ممکن این اقدام نهاد‌های شهری را بررسی و تمهیدات لازم برای جلوگیری از این تخلف را به کار گیرد. پس از این دیدار معترضان به تجمع خود مقابل شورای شهر پایان دادند و با اعلام این که این تجمع را در محل پارک آسیا و تا به نتیجه رسیدن اعتراضات ادامه خواهند داد محل را ترک کردند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه