جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم اقدام غیر قانونی وزارت راه در قلع و قمع درختان فعلا متوقف شده است - اعلام قطع 400 اصله درخت در تجاوز وزارت راه به پارک جهان نما

زیست بوم

اقدام غیر قانونی وزارت راه در قلع و قمع درختان فعلا متوقف شده است - اعلام قطع 400 اصله درخت در تجاوز وزارت راه به پارک جهان نما

اظهارات ضد و نقیضی از تعداد درختان قطع شده در پارک تحقیقاتی جهان نمای کرج توسط وزارت راه وجود دارد اما به گفته رییس پارک، این تعداد 400 اصله بوده است. این اقدام بدون هیچ مجوزی از سوی اداره کل منابع طبیعی این استان انجام شده و وزارت راه هیچ گونه هماهنگی با شهرداری کرج هم انجام نداده است. در حال حاضر جلوی اقدامات بیشتر وزارت راه گرفته شده‌است.

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | womens air max 90 iron - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست ـ تعرض وزارت راه به رویشگاه‌های طبیعی و پارک ها همچنان باقی است. در تازه ترین اقدام این وزارتخانه، 400 اصله درخت در پارک 50 ساله جهان نمای کرج توسط بولدوزر قلع و قمع شده است. این در حالی است که منابع طبیعی البرز هیچ مجوزی برای این کار صادر نکرده است.
 
«محمد درویش»، عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع با بیان این مطلب به CHN گفت: «بر اساس اظهارات رییس پارک جهان نما، راننده وزارت راه با بولدوزر وارد حریم پارک شده و 400 اصله درخت را قطع کرده است.»
 
به نظر می رسد در این اقدام هیچ گونه هماهنگی با مسوولان شهرداری کرج نشده است، ضمن این که وزارت راه برای این اقدام مجوزی از اداره منابع طبیعی نگرفته است.
 
قطع این درختان که گفته می‌شود بابت ساخت ادامه بزرگراه همت انجام شده، مورد تصدیق منابع طبیعی نبوده است. چندی پیش یک گروه کارشناسی اداره منابع طبیعی با بازدید از این پارک پیشنهاد کرده بود با ساخت پلی، پروژه به انجام برسد. ساخت پل مانع از قطع درختان می‌شد. با این وجود مسوولان اداره راه به این پیشنهاد منابع طبیعی وقعی نگذاشته و خودسرانه اقدام به قطع درختان کرده‌اند.
 
در حال حاضر جلوی اقدامات وزارت راه در قلع و قمع درختان جهان نما گرفته شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه