شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش گزارش از ازبکستان؛ پرونده آزادکاران با سه نقره و دو برنز بسته شد/ نایب قهرمانی ایران بدون طلا

ورزش

گزارش از ازبکستان؛ پرونده آزادکاران با سه نقره و دو برنز بسته شد/ نایب قهرمانی ایران بدون طلا

تیم ملی کشتی آزاد ایران در شرایطی به عنوان نایب قهرمانی جهان دست پیدا کرد که در دوره گذشته عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده بود. شاگردان رسول خادم در این دوره سه فینالیست داشتند اما هیچکدام از این کشتی گیران نتوانستند به مدال طلا دست پیدا کنند تا ایران با کسب سه مدال نقره و دو برنز به عنوان نایب قهرمانی جهان دست پیدا کند.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Instant Drops , IetpShops , nike tiempo leather turf 2010

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به تاشکند ازبکستان، در ادامه رقابتهای چهار وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان که از صبح امروز سه‌شنبه در سالن ژیمناستیک پلاس برگزار شد، تیم ایران دو فینالیست به نام‌های مسعود اسماعیل‌پور و سیداحمد محمدی در اوزان 61 و 65 کیلوگرم داشت اما این دو با قبول شکست در فینال از رسیدن به مدال طلا بازماندند.

در ررقابت های روز دوم همچنین رضا یزدانی و رضا افضلی در وزن‌های 97 و 74 کیلوگرم با قبول شکست برابر حریفان خود از گردونه رقابتها کنار رفتند.

در وزن مسعود اسماعیل‌پور در دور نخست با نتیجه 6 بر 4 میکولا بلوتنجوک از اسلواکی را مغلوب کرد، سپس در دور دوم "نیام انخسایخان" از مغولستان نفر سوم آسيا را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد و با برتری 12 بر یک مقابل "ولادیمیر دوبوف" نایب قهرمان جهان از بلغارستان به دیدار نیمه نهایی رسید.

اسماعیل‌پور در دیدار نیمه نهایی وزن 61 کیلوگرم برابر "ارتش سانا" قرار گرفت که با نتیجه 10 بر صفر این حریف قزاقستانی را شکست داد و به دیدار نهایی این وزن رسید. وی در دیدار نهایی این وزن به دیدار "حاجی علی‌اف" از آذربایجان رفت و با شکست 12 بر 7 به مدال نقره دست پیدا کرد.

همچنین در وزن 65 کیلوگرم، سیداحمد محمدی در دور اول برابر "ماکسی میلیان اوسرلیتنر" از اتریش با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد، در دور دوم هم "گئورگی بوچور" از رومانی را با نتیجه 7 بر صفر شکست داده بود و سپس برابر "میهایل ساوا" از مولداوی به پیروزی 14 بر 11 دست یافته بود تا حریف کایا در رقابت نیمه نهایی شود.

محمدی در این دیدار با نتیجه 17 بر 10 مقابل "مصطفی کایا" از ترکیه به پیروزی رسید و به فینال این وزن راه یافت. کشتی‌گیر وزن 65 کیلوگرم ایران برای کسب مدال طلای این وزن، به دیدار "سوسلان رومانوف" از روسیه رفت و در همان وقت اول ضربه فنی شد و از رسیدن به مدال طلا بازماند.

در وزن 74 کیلوگرم، رضا افضلی که در دور نخست توانسته بود "گابور هاتوش" از مجارستان نفر سوم جهان را با نتیجه 5 بر صفر شکست دهد، در دور دوم برابر "اشرف علی‌اف" از اران دارنده مدال برنز جهان، با نتیجه 6 بر 4 شکست خورد. البته علی‌اف در مرحله یک‌‌چهارم نهایی به حریفی از گرجستان باخت تا با این نتیجه افضلی از گردونه رقابتها کنار برود.

از اتفاقات جالب و مهم دیگر این وزن می‌توان به شکست 9 بر 2 جوردن باروس کشتی‌گیر مطرح آمریکایی برابر دنیس سارگوش از روسیه اشاره کرد. شکست باروس یکی از مهمترین اتفاقات و شگفتی‌های این رقابتها را رقم زد.

رضا یزدانی در وزن 97 کیلوگرم رقابتها را با دو پیروزی 10 بر صفر برابر "سومیت کومار" از هند و 9 بر 3 مقابل "ماگومد موسی‌یف" از قرقیزستان آغاز کرد اما در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل "شامیل اردوغان احمداف" کشتی گیر روسی الاصل ترکیه با نتیجه 8 بر صفر شکست خورد.

روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان نیز روز دوشنبه در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد و در پایان کمیل قاسمی در وزن 125 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و حسن رحیمی و محمدحسین محمدیان در اوزان 57 و 86 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

رده‌بندی انفرادی چهار وزن نخست به شرح زیر است:
57 کیلوگرم:
1- یانگ کیونگ ایل (کره‌شمالی)، 2- ولادیمیر خینچگاشویلی (گرجستان)، 3- حسن رحیمی (ایران) و یولادیسلاو آندریف (بلاروس) و 5- یوکی تاکاهاشی (ژاپن) و بایاخبار اردنبات (مغولستان)

70 کیلوگرم:
1- ختاک تسابولوف (روسیه)، 2- یاکوب گور (ترکیه)، 3- بک ‌زاد عبدالرحمن‌اف (ازبکستان) و علی شعبانوف (بلاروس) 5- نیکوب (کانادا) و زلیم‌خان یوسوپوف (تاجیکستان) 13- مصطفی حسین‌خانی (ایران)

86 کیلوگرم:
1- عبدالرشید سعداله‌‌یف (روسیه)، 2- رنیرز سالاس (کوبا)، 3- محمدحسین محمدیان (ایران) و سلیم یاشار (ترکیه) 5- اصلان کاخیدزه (قزاقستان) و غمزات عثمان‌اف (اران)

125 کیلوگرم:
1- طاها آکگول (ترکیه)، 2- کمیل قاسمی (ایران)، 3- حاجی مراد گاتسالوف (روسیه) و ترول دلاگنف (آمریکا) 5- آلکسی شیماروف (بلاروس) و الکساندر خوتسیانیوسکی (اوکراین)

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه