شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش کشتی‌گیر روس حذف شد - ایران در آستانه قهرمانی بعد از 48 سال

ورزش

کشتی‌گیر روس حذف شد - ایران در آستانه قهرمانی بعد از 48 سال

با توجه به شکست کشتی‌گیر هندی مقابل حریف آمریکایی در وزن 74 کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان، نماینده روسیه از گردونه مسابقات حذف شد.

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | nike air sport attack red bank blue Mid Linen - Grailify - nike sweet classic leather sneaker sandals

به گزارش خبرگزاری فارس، روز سوم و پایانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان از ساعت 15:30 با مسابقات وزن 74 کیلوگرم در بوداپست مجارستان آغاز شده است که با شکست 10 بر 2 کاخابر هوبژتی نماینده روسیه در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل حریف هندی همراه بود.


از طرفی کشتی‌گیر هندی در مرحله مقابل جردن باروس دارنده مدال طلای المپیک و جهان از آمریکا شکست خورد و موجب حذف نماینده روسیه شد. بدین ترتیب کشتی‌گیر روسیه بدون هیچ امتیازی از گردونه مسابقات کنار رفت. از طرف دیگر در صورت حضور عزت‌الله اکبری حداقل در دیدار رده‌بندی و کسب مدال برنز، ایران صاحب 8 امتیاز و قهرمان خواهد شد.


آخرین قهرمانی کشتی آزاد ایران در خارج از خانه در جهان در سال 1965 میلادی بود که به 48 سال پیش در منچستر انگلیس برمی‌گردد. البته ایران در سال 2002 تهران موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود که این قهرمانی در خانه به دست آمده بود.


در حال حاضر و پیش از مسابقات وزن 74 کیلوگرم، روسیه با 44 امتیاز در صدر قرار دارد و ایران با 37 امتیاز دوم است.

 


اکبری به نیمه نهایی رسید
آزادکار وزن‌ ۷۴ کیلوگرم کشورمان در سومین دیدارش در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان به پیروزی رسید.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، روز سوم و پایانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان از ساعت 15:30 با مسابقات وزن 74 کیلوگرم در بوداپست مجارستان آغاز شد که عزت‌الله اکبری با پیروزی در سومین دیدارش گام به مرحله یک‌چهارم نهایی گذاشت.

اکبری در دیدار یک‌هشتم نهایی با نتیجه 5 بر 2 مقابل مورا بلانکو از کوبا به پیروزی رسید و گام به یک‌چهارم نهایی گذاشت.

در وزن 74 کیلوگرم که 39 کشتی‌گیر حضور دارند، عزت‌الله اکبری در دور نخست با نتیجه 10 بر 2 مقابل آلکساندر بورکا از مولداوی به پیروزی رسید و در دور دوم هم با نتیجه 7 بر صفر از سد ماکاراشویلی از گرجستان گذشت. وی در دور بعد با تاکاتامی از ژاپن دیدار خواهد کرد.

اگر اکبری موفق شود حداقل یک مدال برنز برای ایران به دست آورد با توجه به حذف نماینده روسیه ایران قهرمان خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه