پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش مسابقات جام جهانى کشتى فرنگى، روسیه - ایران قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شد

ورزش

مسابقات جام جهانى کشتى فرنگى، روسیه - ایران قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شد

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با برتری مقابل ترکیه در دیدار نهایی جام جهانی برای سومین سال متوالی قهرمان این رقابت‌ها شد. دیدار فینال بین تیمهای ایران و ترکیه در شهر سارانسک روسیه برگزار شد که شاگردان محمد بنا موفق شدند رقیب خود را شکست دهند و برای سومین سال پیاپی قهرمان جام جهانی شوند. این در حالى است که ملى پوشان کشتى فرنگى کشورمان به دلیل صدور دیر هنگام ویزا ، با تحمل خستگى و فشار سنگین ۱۳ ساعت سفر، فقط چند ساعت مانده به مراسم وزن کشى به محل برگزارى رسیدند.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | 126 - Cement Grey 2022 For Sale CT8532 - Cardinal Red - Open Air Jordan 3 "Cardinal" White/Light Curry - nike 5 a side boots for sale 2017

تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای سومین سال متوالی قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شد. جالب این که تیم ایران با کسب سه پیروزى متوالى در برابر تیم هاى جمهورى آذربایجان، بلاروس و روسیه و بدون احتساب امتیازات دیدار پیش رو در برابر تیم بلغارستان راهى دیدار فینال جام جهانى سال ۲۰۱۲ کشتى فرنگى در روسیه شده بود .

به گزارش «تابناک»، حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبدولی و طالب نعمت پور چهار پیروزی با ارزش ایران را به دست آوردند. البته مسابقه فینال همچنان در وزن های 96 و 120 کیلوگرم ادامه دارد اما پیش از این دو کشتی، قهرمانی ایران مسجل شده است.


همچنین کره جنوبی با پیروزی 5 بر 2 مقابل آذربایجان بر سکوی سوم ایستاد.


گزارش مسابقه فینال بین ایران و ترکیه:


در وزن 55 کیلوگرم حمید سوریان موفق شد اولین برد را نصیب تیم ایران کند تا ملی پوشان با روحیه بالا فینال را آغاز کنند. سوریان موفق شد در دو زمان (1-0 و 2-0) فاتح اوجونجو را شکست دهد.


در وزن 60 کیلوگرم، امید نوروزی با برتری مقابل مصطفی ساگلام دومین برد را به اردوگاه ایران آورد. نوروزی در هر دو زمان یک امتیاز از حریفش گرفت و برنده مسابقه شد.


کشتی وزن 66 کیلوگرم هم به سود ایران تمام شد تا ملی پوشان سه بر صفر از ترکیه پیش افتند. سعید عبدولی در مصاف با آتاکان یوکسل در دو زمان (1-0 و 1-0) پیروز شد تا ایران تنها یک گام دیگر تا قهرمان فاصله داشته باشد.


در وزن 74 کیلوگرم، هادی علیزاده پورنیا با شرف تفنگ کشتی گرفت که در دو زمان (0-2 و 0-1) مغلوب شد و شکست ترکیه به تاخیر افتاد.


اما در وزن 84 کیلوگرم، طالب نعمت پور با پیروزی مقابل سلجوق جبی (1-0 و 2-0) قهرمانی ایران را قطعی کرد.


رده بندی پایانی جام جهانی کشتی فرنگی در سال 2012:


1- ایران 2- ترکیه 3- کره جنوبی 4- آذربایجان 5- روسیه 6- مجارستان 7- بلغارستان 8- قزاقستان 9- بلاروس 10- ارمنستان


این نتیجه در حالی رقم خورد که این دیدار هنوز ادامه دارد و مسابقات اوزان 96 و 120 کیلوگرم هنوز برگزار نشده است.


تیم ملی کشورمان پیش از این در جام‌های جهانی 2010 و 2011 قهرمان جهان شده بود.


در این دیدار حمید سوریان (55 کیلو)، امید نوروزی (60 کیلو)، سعید عبدولی (66 کیلو) و طالب نعمت پور (84 کیلو) مقابل حریفان به پیروزی رسیدند و هادی علیزاده‌پورنیا (74 کیلو) نتیجه را به رقبا واگذار کردند.


* نتایج انفرادی این مسابقات به شرح است:


55 کیلو: حمید سوریان برنده  (یک بر صفر و 2 بر صفر) - فاتح اوکونچو (برنز 2012اروپا)


60 کیلو:  امید نوروزی برنده (یک بر صفر و یک بر صفر) - مصطفی ساگلام (برنز 2011 اروپا)


66 کیلو: سعید عبدولی برنده (یک بر صفر و یک بر صفر) - آتکان یوکسل


74 کیلو: هادی علیزاده‌پورنیا  (صفر بر 2 و صفر بر یک)- شرف تفنگ برنده (مدال نقره 2008 اروپا)


84 کیلو: طالب نعمت‌پور برنده (یک بر صفر و یک بر صفر) - سلجوق سبی (قهرمان 2010 و برنز 2011 جهان)

 

 


اولین برد کشتی فرنگی ایران درجام جهانی‌ روسیه


جام جهانی کشتی فرنگی از ظهر دیروز در شهر سارانسک روسیه آغاز شد و تیم ملی ایران در اولین مسابقه با نتیجه نزدیک 4 بر 3 مقابل آذربایجان به پیروزی رسید. از اتفاقات غیر منتظره این مسابقه می‌توان به باخت حمید سوریان، دارنده 5 مدال طلای جهان، مقابل الچین علی‌یف، قهرمان 2010 و 2011 اروپا اشاره کرد. امید نوروزی در 60 کیلو و سعید عبدولی هم در 66 کیلو به پیروزی رسیدند. در یک مسابقه دیگر هم طالب نعمت پور موفق شد سامان طهماسبی کشتی‌گیر ایرانی الاصل تیم آذربایجان را که زمانی برای تیم ملی ایران کشتی می‌گرفت شکست بدهد. در 74 کیلو هادی علیزاده و در 96 کیلو داوود گیل نیرنگ مغلوب شدند تا سرنوشت تیم برنده به مسابقه وزن 120 کیلوگرم کشیده شود. در این مسابقه بشیر باباجان‌زاده حریف آذربایجانی را مغلوب کرد تا تیم ایران در اواین مسابقه به پیروزی برسد.

 


تیم ملى کشتى فرنگى چگونه  به دیدار نهایى راه یافت


 تیم ملى کشتى فرنگى ایران با شکست تیم هاى جمهورى آذربایجان، بلاروس و روسیه، مقتدرانه راهى دیدار نهایى پیکارهاى جام جهانى سال ۲۰۱۲ کشتى فرنگى در روسیه شد. در جریان پیکارهاى جام جهانى کشتى فرنگى که از بعدازظهر امروز (شنبه) با حضور تیم هاى ۱۰ کشور برتر کشتى فرنگى دنیا در شهر سارانسک مرکز جمهورى موردوویاى روسیه آغاز شده است، تیم ایران در سومین دیدار خود در گروه Bاین مسابقه ها موفق شد با نتیجه ۴ بر ،۳ تیم روسیه میزبان مسابقه ها را شکست دهد.


به این ترتیب،  تیم ایران با کسب سه پیروزى متوالى در برابر تیم هاى جمهورى آذربایجان، بلاروس و روسیه و بدون احتساب امتیازات دیدار پیش رو در برابر تیم بلغارستان راهى دیدار فینال جام جهانى سال ۲۰۱۲ کشتى فرنگى در روسیه شد. این در حالى است که ملى پوشان کشتى فرنگى کشورمان به دلیل صدور دیر هنگام ویزا از سوى سفارت روسیه در تهران، با تحمل خستگى و فشار سنگین ۱۳ ساعت سفر، فقط چند ساعت مانده به مراسم وزن کشى به محل برگزارى این مسابقات رسیده بودند، اما بار دیگر شایستگى خود را به رخ تمامى رقبا از جمله روس هاى میزبان کشیدند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه