پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش قهرمانی ایران با ۵ طلا، یک نقره و یک برنز

ورزش

قهرمانی ایران با ۵ طلا، یک نقره و یک برنز

نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان با پیروزی در فینال رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا به نشان طلا دست یافت.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | Latest Releases , IetpShops - Women's Nike Air Jordan 1 trainers - nike air force suede blauw shoes boots sale free

به گزارش فارس، در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا که از روز گذشته در بانکوک تایلند آغاز شده است و در روز دوم و پایانی این مسابقات، پرویز هادی نماینده سنگین‌وزن کشورمان با پیروزی در دیدار نهایی به نشان طلا دست یافت.

در وزن 125 کیلوگرم پرویز هادی در دور اول زولبو ناتسانگ سورن از مغولستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و در دور دوم نیز زمان انور از پاکستان را 10 بر صفر مغلوب کرد و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 12 بر 6 کان‌جین نام از کره‌جنوبی را شکست داد و فینالیست شد. هادی در فینال هم با نتیجه سه بر یک از سد دولت شابانبای از قزاقستان گذشت و نشان طلا را بر گردن آویخت.

این مدال پنجمین طلای ایران در این مسابقات بود. در این وزن 14 نفر حضور داشتند.

به گزارش فارس، پیش تر احسان لشگری در 86 کیلو نشان طلا، بهنام احسان‌پور در 61 نشان نقره و محمد نادری هم در 70 کیلو نشان برنز را برای ایران در روز دوم به ارمغان آورده بودند. نمایندگان کشورمان در مسابقات چهار وزن اول روز نخست نیز صاحب 3 نشان طلا توسط میثم نصیری، مصطفی حسین‌خانی و رضا یزدانی شده بودند. یونس سرمستی هم در 57 کیلو پنجم شد.

بدین ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب 5 نشان طلا، یک نقره و یک برنز و کسب عنوان قهرمانی به کار خود در این مسابقات پایان داد.

* نتایج سایر کشتی‌گیران کشورمان در روز دوم به شرح زیر است:

بهنام احسان‌پور در وزن 61 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 15 بر 4 کیسوکه اوتوگورو از ژاپن را شکست داد و در دور دوم نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد راهول آواره از هند گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. وی در این مرحله با نتیجه 2 بر یک از  سد تومن بیلگ از مغولستان گذشت و فینالیست شد. احسان‌پور در فینال با نتیجه 10 بر صفر در کم‌تر از یک دقیقه (47 ثانیه) مغلوب دولت نیازبیکوف از قزاقستان شد و به مدال نقره بسنده کرد. در این وزن 11 نفر وزن کشی کرده بودند.

احسان‌پور سال 2015 نیز در فینال این مسابقات مغلوب همین کشتی‌گیر شده بود.

در وزن 70 کیلوگرم محمد نادری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مقابل واتنا وانگ از تایلند به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد، اما در این مرحله با نتیجه 7 بر 2 مغلوب آدام باتیروف کشتی‌گیر روسی‌الاصل بحرین شد و شانس حضور در فینال را از دست داد. نادری در دیدار رده‌بندی با نتیجه 10 بر 7 مقابل تاکوجیما از ژاپن به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد. در این وزن 13 نفر حضور داشتند.

احسان لشگری در وزن 86 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 5بر صفر از سد اصلان کاخیدزه، نفر پنجم مسابقات جهانی 2014 و نایب قهرمان 2014 آسیا از قزاقستان گذشت. وی در دور دوم نیز ماسائو ماتسوماکا از ژاپن را با نتیجه 10 بر 2 شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. لشگری در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر از سد سام ویر از هند گذشت و فینالیست شد. وی در فینال با نتیجه 7 بر صفر اُرگودُل از مغولستان را شکست داد و قهرمان شد. در این وزن 15 نفر وزن کشی کرده بودند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه