جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش اتفاق بزرگ در ورزش ایران؛ برای اولین بار - تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان جهان شد

ورزش

اتفاق بزرگ در ورزش ایران؛ برای اولین بار - تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران در پنجاه و ششمین دوره پیکارهای جهانی این رشته برای اولین مرتبه در تاریخ این رقابت ها عنوان قهرمانی را کسب کرد.

LTB - JuzsportsShops | Buy now Converse RUN STAR MOTION HI - 171545C

به گزارش "ورزش سه"،  ایران یک مدال طلا توسط حمید سوریان (59 کیلوگرم)، یک مدال نقره توسط امید نوروزی(66 کیلوگرم) و دو مدال برنز توسط افشین بیابانگرد (71 کیلوگرم) و قاسم رضایی (98 کیلوگرم)وبا 42 امتیاز بالاتر از تیم قدرتمند روسیه عنوان قهرمانی را کسب کرد.


پنجاه و ششمین دوره پیکارهای کشتی فرنگی درسال 2014از21 تا 23 شهریور در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد.

رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از سال 1904 آغاز شده اما تیم ملی ایران از سال 1961 یوکوهامای ژاپن در این پیکارها حضور یافت که در آن سال علیرضا قلیچ خانی یک مدال برنز برای ایران کسب کرد.

تیم ملی کشتی فرنگی طی 16 دوره گذشته حضور در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان تاکنون نتوانسته عنوان قهرمانی را کسب کند اما یک بار در سال 2009 با سرمربیگری محمد بنا و با مدال طلای حمید سوریان و سه مدال برنز فرشاد علیزاده، حبیب الله اخلاقی و امیر علی اکبری عنوان نایب قهرمانی را کسب کرده است.

البته تیم ملی کشتی فرنگی در بازیهای المپیک 2012 لندن با سرمربیگری محمد بنا و با سه مدال طلای حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.

تیم ملی کشتی فرنگی تاکنون در پیکارهای قهرمانی جهان 27 مدال شامل 11طلا،  4نقره و 13 برنز کسب کرده است.

تیم ایران همچنین در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی سال 2011 جهان در استانبول سوم شد و در سال 2010 مسکو و 2013 مجارستان هم عنوان هشتمی را کسب کرد.
 
--------------------------------------------------------------------------------


قاسم رضایی صاحب مدال برنز شد

نماینده وزن 98 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان با پیروزی در دیدار رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی جهان به مدلا برنز دست یافت.  

در ادامه مسابقات روز سوم و پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان که از صبح امروز با برگزاری مسابقات اوزان 59، 71 و 98 کیلوگرم در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان آغاز شده است، قاسم رضایی نماینده وزن 98 کیلوگرم ایران با پیروزی مقابل حریف بلاروس در دیدار رده بندی به مدال برنز دست یافت.

قاسم رضایی نماینده وزن 98 کیلوگرم کشورمان بعد از پیروزی 3 بر یک مقابل کارل اسچون از سوئیس، در دور هم با نتیجه 2 بر یک موسی اولویف از روسیه را شکست داد و گام به یک‌چهارم نهایی گذاشت. رضایی در دور سوم با نتیجه 2 بر صفر از سد مارتین نیلسن، دارنده مدال برنز قهرمانی اروپا از نروژ گذشت و راهی نیمه‌نهایی شد، اما در این مرحله با نتیجه 3 بر یک مغلوب آرتور آلکسانیان، دارنده مدال برنز المپیک لندن و نایب قهرمان 2013 جهان از ارمنستان شد و شانس حضور در فینال و کسب مدال طلا را از دست داد.

رضایی در دیدار رده بندی با نتیجه 4 بر یک آلکساندر هاربوویک از بلاروس را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.در این وزن 30 کشتی گیر حضور دارند.

 --------------------------------------------------------------------------------


رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان - ازبکستان / بیابانگرد به مدال برنز دست یافت

نماینده وزن 71 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان با پیروزی در دیدار رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی جهان صاحب مدال برنز شد.

در ادامه مسابقات روز سوم و پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان که از صبح امروز با برگزاری مسابقات اوزان 59، 71 و 98 کیلوگرم در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان آغاز شده است، افشین بیابانگرد نماینده وزن 71 کیلوگرم ایران که با پیروزی مقابل حریف بلاروس در دیدار رده بندی مدال برنز را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در وزن 71 کیلوگرم که 30 نفر حضور دارند افشین بیابانگرد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 2 بر صفر مقابل ها یونگ کیم از کره جنوبی به پیروزی دست یافت و راهی دور سوم شد، اما در این مرحله با نتیجه 4 بر صفر مغلوب چنگیز لابازانوف از روسیه شد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند که با توجه به حضور حریفش در فینال به گروه شانس مجدد رفت تا برای کسب مدال برنز تلاش کند. وی در این مرحله با نتیجه 4 بر 3 از سد کورپاسی از مجارستان گذشت و راهی دیدار رده‌بندی شد تا برای مدال برنز مبارزه کند.

بیابانگرد در دیدار رده‌بندی با نتیجه 5 بر 3 مقابل آلکساندر ژیانوویچ از بلاروس به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.

پیش از این حمید سوریان مدال طلای 59 کیلوگرم را از آن خود کرده بود، امید نوروزی هم در روز نخست به مدال نقره 66 کیلوگرم دست یافته بود.
 
--------------------------------------------------------------------------------

سوریان:تلاشم رسیدن به طلای المپیک‌برزیل است

نابغه کشتی فرنگی ایران گفت: هدفم کسب مدال طلا در المپیک برزیل است.  
 حمید سوریان در خصوص کسب مدال طلای رقابت های جهانی و شکست رکورد عبدالله موحد و ثبت رکوردی تاریخی گفت: عبدالله موحد اسطوره فراموش نشدنی کشتی ماست و من هم دنبال رکوردشکنی نیستم. هر جا که کشتی گرفتم به عنوان سرباز برای سرافرازی ایران به میدان رفتم و هیچ موقع به دنبال چنین عناوین و القابی نبوده و نیستم.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: همه برای این قهرمانی زحمت کشیدند. از کادر فنی قبلی گرفته تا کادر فعلی و مسئولان فدراسیون کشتی. خوشحالم که برای اولین بار قهرمان جهان شدیم.

سوریان تاکید کرد: رقابت ها نزدیک به هم بود و حریفان رقابت نزدیکی با هم داشتند به همین دلیل طوری انرژی ام را تقسیم کردم تا در تمام مسابقات به پیروزی برسم. هدف اصلی من رسیدن به مدال طلای المپیک در برزیل است. امیدوارم با تداوم همین روند در مسابقات جهانی سال آینده هم موفق باشم تا با آمادگی کامل به برزیل بروم.

سوریان افزود: سطح مسابقات خیلی بالا بود و حریفان همه قدر بودند. از تمام کسانی که مرا در این موفقیت همراهی کردند تشکر می کنم.
 
--------------------------------------------------------------------------------

تبریک ویژه بنا به حمید سوریان

به گزارش تارنمای ورزش 3، سرمربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان قهرمانی حمید سوریان را تبریک گفت. 

 محمد بنا با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فیس بوک، قهرمانی حمید سوریان در سبک وزن مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان را تبریک گفت. در پیام بنا آمده است:

 
به نام دوست ...
حمید جان، قهرمان جهان شدنت را به خودت، خانواده و مردم بزرگ ایران تبریک می گویم.

محمد بنا 23 / 6 / 1393

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه