پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر گوش درد چیست

خبر

گوش درد چیست

یک متخصص گوش و حلق و بینی می‌گوید: عفونت و التهاب، ضربه‌های صوتی و فیزیکی، همچنین سرماخوردگی، گلودرد و عفونت مزمن لوزه سوم درمان نشده می‌تواند به درد در ناحیه گوش منجر شود.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | Buy Branded Footwear & Shoes Online In India

سید نظام‌الدین قهاری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، در پاسخ به پرسش شهروندان در مشاوره سلامت مبنی بر دلائل درد در ناحیه گوش اظهار داشت: درد حس شده در گوش یا مربوط به داخل گوش است یا عوامل خارج از گوش.

متخصص گوش و حلق و بینی گفت:‌ عوامل داخلی گوش که به گوش درد منجر می‌شوند ناشی از عفونت و التهاب هستند؛ حتی التهاب عفونی حاصل از سرماخوردگی یا لوزه‌های عفونی می‌تواند به گوش درد منجر شوند.

قهاری تصریح کرد: ضربه‌های صوتی و فیزیکی نیز می‌توانند باعث ایجاد درد در ناحیه گوش شوند؛ مثلاً شیرجه زدن در آب بدون داشتن محافظ گوش یک ضربه فیزیکی محسوب می‌شود.

متخصص گوش و حلق و بینی گفت: صدای زیاد نیز ضربه صوتی محسوب می‌شوند.

قهاری در پاسخ به پرسش فارس پیرامون گوش دادن به موسیقی با صدای بلند گفت: گوش دادن به صداهای بلند از طریق گوشی می‌تواند کاهش شنوایی گوش را به دنبال داشته باشد اما موجب درد گوش نمی‌شود.

وی عمده دلیل درد در ناحیه گوش را ناشی از ورود عفونت از حلق به گوش عنوان کرد و افزود: سرماخوردگی، گلودرد و عفونت مزمن لوزه سوم درمان نشده می‌تواند به درد در گوش منجر شود.

متخصص گوش و حلق و بینی اولین اقدام در مواجهه با گوش درد را مراجعه سریع به متخصص گوش و حلق و بینی عنوان کرد و گفت: پزشک متخصص بعد از معاینه می تواند ارتباط درد را با عوامل داخلی یا خارجی گوش تعیین کند و با توجه به تشخیص، دارو تجویز کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه