پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر سلامت جسمانی ساکنان کنار دریا - هوای دریا اضطراب را کاهش می دهد

خبر

سلامت جسمانی ساکنان کنار دریا - هوای دریا اضطراب را کاهش می دهد

اطلاعات به دست آمده یک تحقیق از 48 میلیون نفر نشان می دهد که این افراد هرچقدر که نزدیکتر به ساحل زندگی کنند میزان سلامتی جسمانیشان بیشتر است.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | JofemarShops , nike air max flyknit 2015 price pakistan 2017 , nike dunk ultra on feet women boots White Black Diamond Shorts

به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج این تحقیق که نشان می دهد مردمی که کنار دریا زندگی می کنند سالم تر هستند، حتی پس از آن که محققان عوامل سلامتی را چون سن، جنس، جایگاه اقتصادی و اجتماعی مورد بررسی قرار دادند نیز همچنان به قوت خود باقی ماند.

حدود یک درصد از افرادی که در فاصله حدود یک کیلومتری دریا زندگی می کنند از سلامتی بیشتری نسبت به افرادی که در فاصله 48 کیلومتری دریا زندگی می کنند، برخوردار بودند.

بن ویلر از کالج پزشکی و دندانپزشکی اکستر اظهار داشت: یک تأثیر کوچک می تواند اثرات مهمی در سلامت عمومی داشته باشد.

محققان اظهار داشتند: ارتباط زندگی نزدیک دریا و وضعیت مناسب سلامتی به این علت است که هوای کنار دریا استرس را کاهش می دهد.

یک تحقیق دیگر نشان می دهد که مردمی که به ساحل سفر می کنند در مقایسه با افرادی که شهرهای غیر ساحلی سفر می کنند احساس آرامش بیشتری می کنند.

ویلر اظهار داشت: اما براساس نتایج تحقیقات، هنوز زود است که بتوان به مردم توصیه کرد برای بهبود سلامتی به کنار ساحل بروند.

این تحقیق تنها نسبتی میان این دو امر یافته و ادعا نمی کند که این نسبت یک رابطه علّی- معلولی است، ممکن است که عوامل دیگری بتوانند این نتیجه را تبیین کنند.

برای مثال می توان گفت که افراد ثروتمندتر سالم تر هستند و بیشتر می توانند به نقاط مطلوب خود چون ساحل بروند، پدیده ای که می توان از آن به عنوان تأثیر مهاجرت یاد کرد. اما این تحقیق به نسبت میان زندگی ساحلی و سلامت جسمانی در مناطق محروم نپرداخته است تا مشخص شود که عامل ثروت در این جا بی تأثیر بوده است.

از آنجا که این تحقیق تنها در انگلستان انجام شده مشخص نیست که آیا این نتایج در رابطه با سایر افراد نیز یکسان است یا خیر. چرا که در انگلستان همه با فاصله 115 کیلومتری از ساحل زندگی می کنند.

دکتر دیوید کاتز مدیر مرکز تحقیقات پیشگیری در دانشکده پزشکی دانشگاه یل گفت: این تحقیقات ثابت نمی کند که سلامتی مردم و محل سکونت آنها به یکدیگر مرتبط است، این امکان وجود دارد که نزدیک بودن به دریا در بدن ما تأثیرگذار باشد.

اگر تحقیقات بعدی نیز نتیجه این تحقیق را تصدیق کند، گام بعدی یافتن شرایط محیط زیستی ساحلی است که بر بدن تأثیر می گذارد.

نتیجه این تحقیق در مجله سلامت و مکان منتشر شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه