جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر 5 عادت و وسیله خطرناک

خبر

5 عادت و وسیله خطرناک

در زندگی روزمره، عادت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند سلامتی انسان را به خطر بیندازند؛ پس بهتر است آن‌ها را کنار گذاشت...

تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | Grailify - nike roshe mango premium gold pack High OG Panda - boys lime and gray flex nike shoes sale

به گزارش ایسنا به نقل از سایت سیمرغ در این گزارش کوتاه به پنج عادت و وسیله رایج، اما خطرناک اشاره می‌شود.

1 - نگه داشتن گوشی موبایل در کنار گوش

محققان هنوز در تلاش برای یافتن یک نتیجه قاطع در مورد عوارض استفاده بی‌وقفه از تلفن‌های همراه هستند. با این حال، بسیاری از آنها معتقدند افرادی که در جریان دهه اخیر گوشی موبایل را همواره به گوششان می‌چسبانند و صحبت می‌کنند در معرض خطر جدی ابتلا به تومورهای مغزی قرار دارند. پس بهتر است از هندز فری استفاده کنیم.

2 - پرده‌های پی وی سی دوش حمام

تمام این پرده‌های دوش حمام که در فروشگاه‌ها می‌بینیم زیبا هستند، این طور نیست؟ پرده‌های براق با نقش زیبا که به حمام جلوه می‌بخشند. اما محققان هشدار می‌دهند که مواد شیمیایی به کار رفته در آن‌ها " فرار " است و موجب تهوع و سردرد و غیره می‌شود و در عین حال سرطان‌زا هستند؛ پس بهتر است این پرده‌ها را با پرده‌هایی از جنس پارچه عوض کنید.

3 - مایکروفر و مواد پلاستیک

در حرارت مایکروفر مواد شیمیایی پلاستیک آزاد و این مواد به داخل غذایی که می‌خواهید مصرف کنید، نفوذ می‌کند. یک ماده شیمیایی به نام بیسفنول می‌تواند موجب اختلالات هورمونی شده و در ایجاد انواع سرطان‌ها نقش دارد؛ پس بهتر است غذای خود را در ظروف پلاستیکی در مایکروفر نگذارید و از ظروف شیشه‌ای و سرامیکی استفاده کنید.

4 - مرطوب‌کننده‌های هوا

مرطوب‌کننده‌های هوا بسیار رایج بوده و در مواقع زیادی می‌توانند به کمک شما بیایند. با این حال، استفاده مداوم از این وسایل تاثیرات منفی نیز دارد. رطوبت زیاد موجب زنگ زدگی و تجزیه برخی از مواد موجود در وسایل اتاق و نیز افزایش تعداد موجودات میکروسکپی که در فرش، موکت و ملحفه زندگی و بعضا از ریزه‌پوست‌های مرده تغذیه می‌کنند، می‌شود. نتیجه این که موجب افزایش آلرژی‌ها و موارد آسم خواهد شد. پس بهتر است از استفاده مداوم از مرطوب‌کننده‌ها خودداری کنیم.

5 - صابون‌های ضدباکتری

استفاده زیاد از صابون‌های ضدباکتری باعث مقاوم شدن باکتری‌ها در برابر مواد ضدعفونی کننده می‌شود و نسل باکتری‌های مقاوم گسترش می‌یابد. در عین حال، ماده تریکلوسان موجود در این صابون‌ها نه تنها سمی است بلکه برای محیط زیست نیز مخرب است. پس هنگام استفاده از صابون‌های ضدباکتری اعتدال را رعایت کنید و پیش از خرید مطمئن شوید که در آنها ماده تریکلوسان به کار نرفته باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه