جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر با بوی بد دهان چه کنیم؟

خبر

با بوی بد دهان چه کنیم؟

تصور کنید در هواپیما نشسته‌اید و مسافر کناری شما سر صحبت را باز می‌کند و ناگهان از بوی بد دهانش سرگیجه می‌گیرید؛ خبر بدتر اینکه باید او را در طول سفر چند ساعته تحمل کنید! اما راه‌حل این مشکل چیست؟

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | nike dunk destroyer pack for sale on youtube University Blue 555088 - 134 Release Eldership - floral nike dunks high top instagram - SBD

به گزارش ایسنا، میلیون‌ها نفر در جهان از بوی بد دهان رنج می‌برند که در بسیاری از آنها این مشکل در برخی مواقع نظیر صبح‌ها و پس از خوردن غذاهای پر ادویه، چهره پلید خود را نشان می‌دهد.

مرکز آکادمی دندانپزشکی آمریکا اعلام کرد در برخی از افراد حتی با وجود مسواک زدن، استفاده از نخ دندان، استفاده از محلول‌های دهان شویه و قرص‌های خوشبو کننده، مشکل بوی بد دهان (هالیتوسیس) به شکل آزاردهنده‌ای بروز می‌کند. ادامه یافتن این مشکل به مرور زمان سبب از دست دادن اعتماد به نفس فرد در زندگی روزمره و در نهایت انزوای وی به دلیل ترس از ایجاد مزاحمت برای دیگران می‌شود.

علت بوی بد دهان چیست؟

بوی بد دهان ممکن است از عوامل بسیار بسیار زیادی ناشی شود. مواد غذایی خاص نظیر سیر پس از هضم شدن وارد سیستم گردش خون شده و با ورود به داخل ریه‌ها به شکل بوی بد دهان خارج می‌شوند. سایر عوامل موثر در بوی بد دهان شامل بهداشت نامناسب دهان، خشکی دهان، سیگار و دخانیات، مصرف برخی داروها و بعضی بیماری‌ها می‌شوند. اما در سایر افرادی که این مشکلات را ندارند منشاء بوی بد دهان چیست؟ چرا میلیون‌ها نفر در جهان از این مشکل رنج می‌برند؟

احتمال بسیار زیاد بروز بوی بد دهان وجود یک باکتری در پشت زبان است. این موجودات کوچک گازهای بسیار بد بویی تولید می‌کنند که از ترکیبات فرّار گوگردی تشکیل شده‌اند که بویی مانند تخم‌مرغ گندیده دارد. متاسفانه این باکتری‌ها در انتهای زبان شما زندگی می‌کنند که با مسواک‌های معمولی امکان دسترسی و پاکسازی آنها وجود ندارد.

راه‌حل‌های مقابله با بوی بد دهان کدامند؟

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه سی ان ان، برای مقابله با بوی بد دهان یا به حداقل رساندن آن راه‌های زیادی وجود دارند که چهار راه آسان آن عبارتند از:

- شست‌وشوی دهان با محلول‌های محتوی دی اکسید کلرین

- پاک کردن انتهای زبان با کمک مسواک‌های مخصوص و حرکت مسواک از انتها به سمت نوک زبان

- استفاده مرتب از مسواک و نخ دندان

- تکرار شست‌وشو با محلول‌های محتوی دی اکسید کلرین

در آخر پیش از اقدام به رژیم درمانی ، با دندانپزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید بوی بد دهان شما منشاء بیماری خاصی ندارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه