پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر خواب بعد از واکسن مي‌چسبد!

خبر

خواب بعد از واکسن مي‌چسبد!

اگر شما هم واکسن زده‌ايد بهتر است بعد از واکسن زدن خوب بخوابيد. محققان متوجه شده‌اند که خواب کافي مي‌تواند به سيستم ايمني کمک کند که بهتر به واکسن پاسخ بدهد و در نتيجه ايمني بدن در برابر آن عامل بيماريزا بيشتر شود.

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | Jordan 1 Mid Carbon Fiber - 001 - nike 2019 air max with the word air force - DD1649

اين نتيجه از آنجا به دست آمده که محققان گروهي از کساني را که واکسن هپاتيت ب زده بودند را بررسي کردند و متوجه شدند کساني که به طور معمول بيش از 7 ساعت در شب مي‌خوابند، نسبت به کساني که کمتر از 6 ساعت مي‌خوابند، ايمني بيشتري پيدا مي‌کنند. محققان دانشگاه کاليفرنياي برکلي متوجه شدند کساني که کمتر از 6 ساعت مي‌خوابند، 5/11 برابر بيشتر احتمال دارد که بعد از واکسن همچنان نسبت به اين ويروس ايمني پيدا نکنند. اين يعني سيستم ايمني آنها نتوانسته در برابر واکسن خودي نشان دهد.

همانطور که مي‌دانيد واکسن هپاتيت در 3 نوبت تزريق مي‌شود که دو نوبت اول يک ماه و نوبت سوم 6 ماه با قبلي فاصله دارد. با اندازه گيري پادتني که بر عليه ويروس در بدن ترشح مي‌شود مي‌توان متوجه شد که بدن در برابر اين ويروس ايمن شده است يا نه. متخصصان معتقدند کساني که به طور متوسط کمتر مي‌خوابند پادتن کمتري بر عليه ويروس در بدنشان ترشح مي‌شود. حالا ديگر خودتان حدس بزنيد که کم خوابي چه نتيجه‌اي به بار خواهد آورد! با اين حال محققان هنوز نتوانسته‌اند بگويند که هر کس چقدر خواب نياز دارد.

آنها معتقدند هر کس نياز متفاوتي دارد و نشانه آن هم اين است که وقتي از خواب بر مي‌خيزد احساس خستگي نکند. متخصصان مي‌گويند اگر مدت کوتاهي کم خوابي داشته باشيد بدن با آن کنار مي‌آيد و اتفاق خاصي نمي‌افتد اما بهتر است نگذاريد که اين کم خوابي ادامه پيدا کند چون در آن صورت است که بر سيستم ايمني و سلامتتان اثر بدي خواهد گذاشت.


منبع: روزنامه اطلاعات

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه