جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر قطعات شکسته لامپ‌های فلورسنت حاوي جيوه و سمی هستند

خبر

قطعات شکسته لامپ‌های فلورسنت حاوي جيوه و سمی هستند

کارشناس بهداشت محیط و پرتوهای معاونت امور بهداشتی آذربایجان‌غربی گفت: قطعات شکسته لامپ‌ها به‌ویژه لامپ‌های فلورسنت مثل مهتابی و کم مصرف حاوي جيوه و سمی هستند.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | Clothes Online , Shoes Online , Giftofvision

«حجت کارگر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که، شکسته شدن این قبيل لامپ‌ها سبب انتشار جیوه به داخل هوا و در نتيجه مسمومیت مي‌شود، افزود: تماس جیوه با بدن، تاثیر منفی بر دستگاه عصبی و مغز دارد.


وی با اشاره به این‌که هر لامپ کم مصرف از 3 بخش حباب، کیت و سرپیچ تشکیل شده است، افزود: در این لامپ‌ها با عبور جریان برق اتم‌های جیوه تحریک و پرتوهای فرا بنفش تولید می‌شود و لایه فلورسنت بخش داخلی این لامپ حاوی فسفر این پرتو را به نور مرئی تبدیل می‌کند.


کارشناس بهداشت محیط و پرتوهای معاونت امور بهداشتی آذربایجان‌غربی با بیان این‌که عارضه اصلی این لامپ‌ها تشعشع پرتوهای فرا بنفش است، ادامه داد: در برخی افراد حساس یا مبتلا به بیماری‌های پوستی این لامپ‌ها سبب تشدید علائم می‌شوند.


کارگر با اشاره به این‌که لامپ‌های کم مصرف از تغییر فرکانس برخوردارند، اظهار کرد: این امر سبب آغاز میگرن و یا شروع حمله‌های تشنجی در افراد صرعی و بروز بیماری‌های شبکیه چشم می‌شود.


وی در خصوص نحوه جمع‌آوری لامپ‌های شکسته فلورسنتی، گفت: در صورت شکسته شدن لامپ‌های کم مصرف باید در ابتدا پنجره‌ها را باز و سپس به مدت 15 دقیقه از اتاق خارج شد هم‌چنين برای جمع کردن خرده‌های باقی‌مانده‌ي لامپ‌ها از نوار چسب استفاده و سپس سطوح را با دستمال یا حوله‌ای مرطوب پا ک كرد.


کارشناس بهداشت محیط و پرتوهای معاونت امور بهداشتی آذربایجان‌غربی افزود: هرگز از جارو برقی یا دستی برای تمیز کردن استفاده نکنید چون سبب پخش شدن جیوه به سایر قسمت‌های منزل می‌شود هم‌چنين هرگز لباس‌ها و پارچه‌های به‌کار گرفته شده برای تمیز کردن قطعات شکسته شده اجسام فلورسنتی را در ماشین لباسشویی نریزيد.


كارگر درخصوص راه‌های صحیح استفاده ازلامپ‌های کم مصرف يادآور شد: بايد نور لامپ فلورسنت را با نور زرد لامپ معمولی ترکیب کرد تا ضمن ایجاد روشنایی مطلوب تا حدود زیادی از خطر تابش خالص این نورها کاسته شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه