جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز طبیعی است

خبر

ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز طبیعی است

یک متخصص پوست و مو با طبیعی دانستن ریزش ۱۰۰-۵۰ تار مو در روز گفت: هورمون‌های مردانه و ارث عامل بیش از ۷۰ درصد ریزش موی موضعی در مردها است.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | IetpShops , 105 Release Date Info - Travis Scott Fragment nike lunar speed lite 2 blue eyes full episodes High Military Blue DH3227 - nike air maxes for women shoes free patterns

به گزارش فارس، پرویز طوسی، مختصص پوست و مو درباره ریزش موی سر در افراد گفت: ریزش موی سر به طور طبیعی در افراد وجود دارد و هر فرد در روز به طور طبیعی بین 50 تا 100 تار مو ریزش دارد که پس از ریزش موها مجدداً رشد می‌کنند ولی در این بین بیماری‌هایی نیز وجود دارد که بر اثر آن ممکن است موهای ریخته شده جایگزین نشود.

وی ریزش موها را به دو نوع موضعی و منتشر تقسیم کرد و گفت: در ریزش موضعی ناحیه خاصی از مو می‌ریزد که بین انواع ریزش‌های موضعی، ریزش منطقه‌ای با منشاء خود ایمنی شایع است که در این بیماری سیستم دفاعی بدن ضد ریشه مو عمل می‌کند و موها به صورت ناگهانی و لکه ای ریخته می‌شود.

این متخصص پوست و مو افزود: در ریزش منطقه‌ای ممکن است یک لکه ریخته شود یا چند لکه از موها بریزد و در موارد شدید این ریزش می‌تواند بخش‌های وسیعی از سر یا تمام موهای سر را در برگیرد و در مواقعی موهای بدن نیز علاوه بر موی سر می‌ریزد.

طوسی درباره انواع دیگر از ریزش‌های موضعی مو نیز گفت: از دیگر انواع ریزش‌های موضعی می‌توان به ریزش مو در زمان‌هایی که در بخشی از بدن خال ایجاد شود، زخمی به وجود آید، عفونت قارچی یا کچلی باشد اشاره کرد.

وی بروز عفونت میکروبی ریشه های مو، کشیدن و کندن موها توسط فرد به علت روانی، ریشه نداشتن مو در بخش‌هایی از بدن، طاسی و کرکی بودن موها را از دیگر علل بروز ریزش‌های موضعی برشمرد.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: برخی ریزش‌های موی موضعی نیز به علت برخی بیماری‌های گرفتار کننده ریشه مو به وجود می‌آید که در آن ریشه مو ملتهب و منهدم می‌شود که در این موارد موها از بین می‌رود، پوست نازک ‌شده و به پوست پیاز شباهت پیدا می‌کند بنابراین خطوط پوستی از بین می‌رود و در نتیجه ریشه مویی دیده نمی‌شود.

طوسی افزود: نوعی دیگر از ریزش‌های موضعی شایع نیز وجود دارد که در آن هورمون مردانه و ارث مطرح است و معمولاً با آغاز از جلوی سر، شقیقه‌ها و پس سر درگیر ‌می‌شود و ریشه‌ها کرک تولید می‌کنند، اما موهای پشت سر ریخته نمی‌شود که این نوع ریزش مو در حدود 60 تا 70 درصد در مردها و 10 تا 30 درصد بین زنان دیده می‌شود.

وی درباره نحوه درمان ریزش مو نیز گفت: پزشک متخصص باید با معاینه و در بعضی موارد نمونه برداری بیماری را تشخیص دهد و پس از تشخیص، درمان لازم باید انجام شود برای مثال اگر عفونت قارچی و کچلی باشد از داروهای ضد قارچ، اگر عفونت میکروبی باشد به یک شکل و در سایر موارد نیز از داروهای لازم با تجویز پزشک استفاده می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه