پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر علائم مشترک با حمله قلبی

خبر

علائم مشترک با حمله قلبی

برگرفته از روزنامه اطلاعات

یک تذکر درباره حمله قلبی این است که باید بدانیم که هر حمله قلبی لزوما با درد در ناحیه بازوی چپ آغاز نمی‌شود. بهتر است که به درد شدید در ناحیه آرواره هم حساس باشیم. شما ممکن است که در طول یک حمله قلبی هیچ احساس دردی در ناحیه قفسه سینه نداشته باشید اما تهوع و عرق کردن شدید هم از علائم رایج این بیماری است.

شصت درصد افرادی که در خواب دچار حمله قلبی می‌شوند هرگز از خواب بیدار نمی‌شوند. اما درد در ناحیه آرواره می‌تواند هشدار دهنده باشد و شما را از خواب عمیق بیدار کند. بهتر است که مراقب باشیم. هرچه بیشتر بدانیم به ما شانس بیشتری برای زنده ماندن می‌دهد.


نجات

در یک مهمانی مهناز خانم ناگهان با بشقاب غذا در دستش به زمین خورد، فکر می‌کرد علت زمین خوردنش کفش جدیدش است که هنوز به آن عادت نکرده. دوستان کمک کرده و او را از زمین بلند کردند و بر نیمکتی نشاندند و جویای حالش شدند. جواب داد حالش خوب است و ناراحتی ندارد.

مهماندار بشقاب جدیدی با غذا به ایشان داد... مهناز خانم بعد از ظهر خوبی را به اتفاق دوستانش گذراند و بسیار راضی به اتفاق همسرش به خانه برگشت. چند ساعت بعد همسر مهناز به دوستانی که در مهمانی بودند تلفن کرد و اطلاع داد که او را به بیمارستان برده اند. مهنازخانم در ساعت 18 همان روز در بیمارستان فوت کرد و پزشگان علت مرک را سکته مغزی تشخیص دادند.

چند لحظه از وقت خود را به مطالبی که در پی می‌آیند معطوف کنید، شاید روزی شما با چنین اتفاقی برخورد کنید و بتوانید زندگی شخصی را نجات دهید.

یک متخصص اعصاب (نرولوگ) می‌گوید: بعد از یک ضربه مغزی که منجر به خونریزی رگی در ناحیه مغز شده،اگر شخص ضربه دیده را در زمانی کمتر از سه ساعت به بیمارستان برسانند امکان بر طرف کردن حادثه و نجات شخص بسیار زیاد است. ولی همواره باید قادر به تشخیص حادثه بود و این عمل بسیار ساده است.

پزشک متخصص می‌گوید مهمترین وظیفه تشخیص حادثه خون ریزی مغزی است و بعد از تشخیص و قبل از سه ساعت باید شخص را به پزشک رساند. متخصص می‌گوید یک شاهد حادثه با آشنا بودن به علائم خون ریزی مغزی می‌تواند با سه سئوال ساده از مریض به سهولت او را نجات دهد.

اگر در آن مهمانی یک نفر سئوال‌های زیر را از مهناز کرده بود حتما مهناز جوان اکنون زنده بود...

1ـ از بیمار یا شخص ضربه مغزی شده بخواهید بخندد.

2ـ از بیمار یا شخص ضربه شده بخواهید دو دستش را بالا نگه دارد.

3ـ از بیمار یا شخص ضربه شده بخواهید یک جمله ساده را تکرار کند. مثلاً بگوید خورشید در آسمان بسیار خوب می‌درخشد.

اگر بیمار یا شخص ضربه خورده قادر به انجام یکی از این کارها نباشد باید فوری اورژانس را خبر کرده و بیمار را به بیمارستان منتقل کرده و به مسئول مربوطه عدم اجرای یک یا چند اعمال فوق را اطلاع داده تا ایشان پزشک را در جریان گذارد.

 

چرا گلاب ؟
می‌دونید چرا توی مراسم عزا گلاب زیاد استفاده می‌شه؟ چرا گلاب می‌ریزند روی لباس و بدن عزادارها؟ چرا توی مراسم عروسی این گلاب استفاده نمی‌شه؟ چرا وقتی شاد هستیم کسی دست به گلاب نمی‌زنه؟

به خاطر اینکه گلاب غم زدا است. ترشح ئیدروفین و اندروفین را در مغز متعادل می‌کنه و احساس آرامش و آسودگی به آدم می‌ده.شب اگه فکرای بد توی کله‌ات میاد، اگه هی اینور و اونور می‌شی نمی‌تونی بخوابی کافیه یک پارچه سفید برداری و روش گلاب بریزی و بگذاری زیر سرت، تا صبح مثل یک دسته گل می‌تونی بخوابی. نسخه دوم هم پیشنهاد می‌کنیم یک لیوان بردارید و یک چهارم آن را عسل بریزید و دو سوم آب جوش و کمی گلاب. قبل از خواب این شربت رو صرف کنید ببینید چه قدر برای خواب مناسبه.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه