پنج شنبه, 13ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش جنگ ستارگان - استقلال کهکشانی تر است یا پرسپولیس؟

ورزش

جنگ ستارگان - استقلال کهکشانی تر است یا پرسپولیس؟

این پرسشی است که از ابتدای فصل نقل و انتقالات خیلی از اهالی فوتبال دوست داشتند پاسخش را بدانند. استقلال کهکشانی تر است یا پرسپولیس؟

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | nike sb dunk high premium red velvet dress shoes - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

به گزارش جام ، علی فتح الله زاده مدت ها قبل بود که در دل دعواهایش با رویانیان در فصل نقل و انتقالات گفته بود: «بگذارید روز آخر که همه خریدها انجام شد بیاییم عکس بازیکنان مان را بگذاریم و ببینیم من موفق تر بودم یا رویانیان.»
 
حالا او با بستن تیمش. ادعایش این است که تیمی کامل تر از حریف دارد و رویانیان در آخرین گفت و گویش شاید خیلی هوشمندانه برای کاستن انتظارات هواداران می گوید: «من بزرگترین بازنده نقل و انتقالات هستم و تنها به 70 درصد ایده آلم رسیدم.»
 
پرسپولیس در جذب بازیکنی مثل محمد رضا خلعتبری و گلر دوم به هدفش نرسید در حالی که استقلالی ها بمب نکونام را هم در آستانه انفجار دارند. راستی به نظر شما کدام یک از این دو تیم کامل تر است؟
 
*** استقلال ***
* مهدی رحمتی
او حالا کاپیتان استقلال است. مهدی امسال پس از 3 سال گرانترین یار لیگ نیست اما همین امسال هم آبی ها برای تمدید قراردادش ناچار شدند تا علی انصاری را اسپانسر بگیرند تا بتوانند گل اول و 31 ساله تیم ملی را نگه دارند.
 
* امیر حسین صادقی
کاپیتان سابق استقلال دوباره به این تیم برگشته البته بدون بازوبند. او برای ماندن در استقلال پذیرفته که چشمداشتی به بازوبند نداشته باشد.
قراردادش بالای سقف نیست. او مثل سیاوش اکبر پور، بیک زاده، توسی و بائو...
 
* پژمان منتظری
قراردادش را که تمدید کرد به شرط بستن بازوبند بود. او می گفت از قرارداد میلیاردی با قطری ها صرف نظر کرده . از قراردادی کلان مثل آنچه آندو تیموریان بسته بود گذشته تا استقلالی باشد و البته کاپیتان، پژمان 29 ساله از گرانترین بازیکنان استقلال امسال است.
 
* جی لوید ساموئل
این انگلیسی کارنامه دار 32 ساله که گوسفند قربانی برایش خیلی تعجب برانگیز است، چون دلاری گرفته قراردادی بالای سقف دارد. او هم می تواند جای خالی آندو را پر کند و هم اگر نکونام بیاید، می تواند در خط دفاع بازی کند.
 
* فریدون زندی
این ایرانی بزرگ شده در آلمان با 32 سال سن یکی از بهترین های نیم فصل دوم فصل قبل بود.
فریدون که حالا دیگر سابقه گلزنی در دربی را دارد شاید جایی در ترکیب ثابت استقلال پیدا نکند اما با بودن جباری معمولاً مصدوم شانس بسیاری برای بازی و درخشش دارد.
 
* خسرو حیدری
یکی از پسرهای قلعه نویی است. او امسال بدون هیچ بهانه ای قراردادش را با تیم تمدید کرد، قراردادی که رقمش بعد از مهدی رحمتی شاید سنگین ترین رقم میان استقلالی ها باشد ولی به هر حال امیر خانش که باشد ولی به هر حال امیر خانش که باشد او می گوید با عشق برای استقلال بازی می کند.
 
* جواد نکونام
علی فتح الله زاده او را جایگزین آندو می داند. کاپیتان تیم ملی برای استقلالی شدن نیاز به رضایتنامه ای 700 هزار دلاری دارد که تبدیلش می کند به گرانترین یار فصل و شاید تاریخ لیگ ایران. جواد اگر چه هنوز صد در صد استقلالی نیست.
 
* فابیو جانواریو
برای استقلال مثل آب نطلبیده بود. آن ها اصلاً انتظارش را نداشتند این قدر راحت و ارزان صاحب یک هافبک خوب شوند. بازیکن مورد علاقه قلعه نویی را سپاهان نخواست و او با رقمی نزدیک به سقف و خیلی مناسب به استقلال برگشت.
 
* سیاوش اکبرپور
بازی برای قلعه نویی را با هیچ چیز عوض نمی کند.
داداش سیای طرفداران استقلال خیلی هم رقم قراردادش بالا نیست چون در 31 سالگی تقریباً 2 سالی می شود که از بورس بازیکنان آس لیگ خارج شده.
 
* مجتبی جباری
سرانجام در استقلال ماند. در آخرین ساعات نقل و انتقالات و این بار با نظر مستقیم قلعه نویی پس از چند دور مذاکره دو نفره میان این دو. آن ها خیلی زود دعواهای تبریز را از یاد بردند تا مجتبی 29 ساله در تیمی که سال ها است بازی می کند بازی کند.
 
* امیر منوچهری
شاید او یکی از ارزان ترین خریدهای استقلال باشد. بازیکن قد بلند 25 ساله استقلال بی سر و صدا به این تیم پیوست. قلعه نویی او را ستاره این فصل خط حمله تیمش می داند و مجید صالح روی این بازیکنش حسابی ویژه باز کرده است.


*** پرسپولیس ***


* شهاب گردان
دروازه بان 28 ساله که سه سال رؤیایی را در ذوب آهن گذراند. درخشش او با ذوب آهن شروع شد و به تیم ملی رسید. گلر دوم تیم ملی که اگر چه قراردادش زیر سقف به ثبت رسیده اما شایعاتی بی اساس و الکی او را 900 میلیونی می نامند، کاری دشوار در دروازه پرسپولیس دارد.
 
* جلال حسینی
مدافع 31 ساله پرسپولیس را خیلی ها گران ترین بازیکن این فصل لیگ می نامند؛ البته خودش که می گوید قراردادی معقول با پرسپولیس داشته، او هم یار ثابت تیم ملی است و هم اینکه سال های سال با لباس سپاهان در فوتبال ایران درخشیده.
 
* محسن بنگر
34 سال دارد و می گوید به عشق رویانیان به پرسپولیس آمده می گوید قراردادش فقط 400 میلیون تومان بوده و بی دلیل عده برایش شایعه ساختند که این 6 X سفیدش را از پرسپولیسی ها گرفته بنگر به رغم سن بالا سال قبل درخششی خیره کننده با سپاهان داشت.
 
* مهرداد پولادی
تنها 25 سال دارد. این پسر چپ پای کرجی که 6 ماهی را قرضی برای پرسپولیس بازی کرد از معدود پرسپولیسی هایی بود که سال قبل در آزادی هو نشد. پولادی برای ماندن در تیم محبوب پایتخت قرارداد خوبی بسته است.


* حسین ماهینی
جوان شاید یکی از سرمایه گذاری های خوب رویانیان باشد. قرارداد او قطعاً از بالاترین قراردادهای پرسپولیس است اما به هر حال این بازیکن جایی ثابت در تیم ملی دارد. او باید خسرو حیدری پرسپولیس باشد.
 
* علی کریمی
حتی اگر 34 ساله هم باشد، علی کریمی است. جادوگر است برای طرفدار سرخ. کریمی تا تکلیف مربی مشخص نشد با پرسپولیس قراردادی امضا نکرد اما به هر حال او برای طرفداران تیم ارزش بسیاری دارد.
 
* مهدی مهدوی کیا
یک سال دیگر قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرده. او قرار است امسال دیگر در 37 سالگی از فوتبال خداحافظی کند. مهدی که روزگاری اسب سفید سرخ ها بوده، حالا تنها بخشی از تابلوی افتخارات تیم است.
 
* محمد نوری
شاید او تنها بازیکن از جمع بازیکنان سال قبل پرسپولیس بود که هواداران این تیم علاقه زیادی به تمدید قراردادش داشتند نوری فصل قبل هم درخشش خوبی داشت. قراردادش خیلی با سقف فاصله ندارد.
 
* محمد قاضی
اگر چه تازه به یاری کلیدی در تیم ملی بدل شده اما 29 سال سن دارد. او برای کی روش قرار است نقش دایی را بازی کند و پرسپولیسی ها امیدوارند که این بازیکن همانطور که در بازی های دوستانه قبل از فصل گل زده، بتواند دایی جدید آن ها باشد.
 
* کریم انصاری فرد
این مهم ترین خرید فصل پرسپولیس بود. رویانیان برای خرید او از سایپا سختی زیادی کشید اما خبر پیوستن جوان ترین ستاره لیگ به سرخ ها تا یک هفته شادی را به هواداران پرسپولیس هدیه داد.
 
* ایمون زاید
این بازیکن را رویانیان به خواست مردم نگه داشت. آقای هت ریک که استاد دربی لقب گرفته، شاید در پازل تاکتیکی امسال تیم جایی پیدا نمی کرد اما رقمی نزدیک به 600 هزار دلار برای هزینه شد تا او مرد لحظه های شیرین دربی برای سرخ ها باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه