چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم خودزنی انسانها در مقابل محیط زیست

زیست بوم

خودزنی انسانها در مقابل محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: از خطرات زیست محیطی که الان ما را تهدید می‌کند همین قدر بس که ما در استان گیلان رتبه اول سرطان را در کشور داریم.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - nike shox pet print pages for kids free dinosaur

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا برجی در جلسه محیط زیست گیلان با بیان اینکه انسان امروز باید به گذشته خود برگشت کند، توضیح داد: در نظام طبیعت هیچ موجودی، محیط زیست خود را علیه خود نمی‌سازد، موجودات همیشه در فرایند تکامل و زندگی خودشان سعی می‌کنند محیط زیست خودشان را سالم، پاک و قابل تحمل برای بقای نسل خودشان نگه دارند.

برجی با بیان اینکه پسماندهای کشاورزی نظیر سم و کودهای کشاورزی بدون هیچ تصفیه‌ای در گیلان وارد رودخانه‌ها و تالاب انزلی می‌شوند، خاطرنشان کرد: این آلودگی‌ها در نهایت وارد بدن آبزیان و پرندگان تالاب می شوند و پس از مصرف انسانی سلامت مردم را تهدید می کنند.

مدیرکل حفاظت زیست گیلان با بیان اینکه از خطرات زیست محیطی که الان ما را تهدید می کند همین قدر بس که ما در استان گیلان رتبه اول سرطان را در کشور داریم، تاکید کرد: برای جلوگیری از این امر نباید محیط زیست خودمان را علیه خودمان کنیم.

برجی با اشاره به اینکه زباله‌ها و پسماندهای گیلان از معضل جدی محیط زیست گیلان به شمار می‌رود، گفت: امسال، ما بر حل این مشکل متمرکز شده‌ایم و برای تحقق اهداف اداره کل محیط زیست گیلان در این مورد، نیاز به هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مربوطه داریم.

وی از عزم مسئولین استان و همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان برای حل مشکل پسماند در سطح استان خبر داد و گفت: همکاری شهرداران استان در اجرای طرح تفکیک از گذشته بهتر شده است اما هنوز برخی از شهرداران همکاری خوبی ندارند.

برجی افزود: به علت گرم شدن هوا، این روزها حجم زباله‌های تر استان بیشتر شده است. خانواده‌ها می‌توانند با کاهش حجم زباله نظیر استفاده کمتر از ظروف یکبار مصرف و همچنین کاهش مصرف در استفاده از پلاستیک، قدمی موثر در جهت کاهش تولید حجم زباله استان بردارند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه