سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم با توجه به آلودگی روزافزون شهرهای بزرگ - کاهش شعاع استقرار صنایع آلاینده در حریم شهرها، اقدامی غیر کارشناسی است

زیست بوم

با توجه به آلودگی روزافزون شهرهای بزرگ - کاهش شعاع استقرار صنایع آلاینده در حریم شهرها، اقدامی غیر کارشناسی است

کاهش شعاع ممنوعیت استقرار صنایع آلاینده در حریم شهرها از اساس نگاهی غیر کارشناسی است. به اعتقاد کارشناسان محیط زیست، شعاع هایی که در حال حاضر وجود دارد نیز با احتیاط در نظر گرفته نشده است.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Buy Branded Footwear & Shoes Online In India

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست- در حالی که کارشناسان محیط زیست معتقدند شعاع ممنوعیت استقرار صنایع آلاینده ای که در حال حاضر در حریم شهرها تعریف شده است، کافی نبوده و این شعاع با احتیاط تعیین نشده است، برخی مسوولان شهرها برای کاهش این شعاع با هدف استقرار صنایع آلاینده در نزدیکی شهرها تلاش می کنند.
 
چند روز پیش نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی خواستار کاهش شعاع ممنوعیت استقرار صنایع آلاینده در حریم شهر شیراز شد. این خواسته بابت رفع مانع قانونی برای ساخت پالایشگاه دوم شیراز در فاصله 25 کیلومتری شیراز بوده است. در حال حاضر شعاع ممنوعیت استقرار صنایع آلاینده در حریم شیراز، 30 کیلومتر است.
 
«محمدحسن پیراسته»، کارشناس محیط زیست و مدیرکل اسبق محیط زیست تهران در گفت و گو با CHN در مورد شعاع ممنوعیت استقرار صنایع آلاینده و کاهش این شعاع، گفت: «این دیدگاه از اساس غیرکارشناسی است و به ازای میزانی که از این شعاع کاسته شود به طور یقین به معضلات منطقه بحرانی نزدیک آن افزوده خواهد شد.»
 
به گفته او، با وجودی که شعاع ممنوعیت استقرار صنایع آلاینده در اطراف تهران، 120 کیلومتر است، اما اگر این همه صنایع آلاینده در اطراف این شهر استقرار نمی یافت، معضلاتی که امروز شاهد آن هستیم، هرگز رخ نمی داد.
 
او در مورد کاهش شعاع ممنوعیت استقرار صنایع آلاینده در اطراف شیراز گفت: «هم اکنون در شعاع 40، 50 کیلومتری شیراز مناطق مرودشت، میبدان و کوار بابت استقرار صنایع آلاینده با معضل مواجهند چه رسد به این که شعاع 30 کیلومتری نیز کاسته شود.»

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه