سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم گوهررود، گِل رود شده است!

زیست بوم

گوهررود، گِل رود شده است!

مدیر دفتر کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: وضعیت کیفی گوهررود و چاههای آب اطراف آن خیلی بد است.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | SBD - 100 Release Date - nike lebron ambassador 7 360 2017 edition appraise Tech Grey CT8527 - nike lunar woven chukka rainbow color wheel drive

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آسان باقرزاده در جلسه آب استان توضیح داد: آلودگی منابع آب یکی از مهمترین چالش‌های موجود بشر است و در بسیاری از کشورها مرگ و میر ناشی از آلودگی‌های منابع آب در رتبه اول قرار گرفته است. در استان گیلان به دلیل در دسترس بودن آبهای سطحی و زیرزمینی، ریسک پذیری آلودگی بالا بوده و در نتیجه این منابع به سرعت آلوده می‌شوند.


وی اضافه کرد: آلودگی‌های ناشی از شیرابه زباله‌ها که در مجاورت منابع آبی تخلیه می‌شوند، فاضلابهای خانگی و بیمارستانی، پساب کود و سموم شیمیایی کشاورزی، ریزش مواد نفتی و فاضلاب‌های صنعتی از عواملی هستند که به طریق مختلف به دلیل عدم رعایت موارد زیست محیطی و بهداشتی باعث آلودگی منابع آب شده‌اند.


باقرزاده خاطرنشان کرد: روزانه به طور متوسط حدود 2500 تن زباله و 100 میلیون مترمکعب فاضلاب شهری در استان گیلان تولید می‌شود که باعث آلودگی منابع آب می‌شود. به همین منظور طی پروژه‌ای تحت عنوان پایش کیفی رودخانه‌ها توسط دفتر محیط زیست، کیفیت منابع آب شرکت بر روی رودخانه‌های زرجوب، گوهررود و پیربازار و چاههای آب اطراف آن بررسی شد و در نتیجه آن رودخانه‌های مذکور در وضعیت بد و خیلی بد از نظر کیفی طبقه بندی شده اند.


وی تاکید کرد: به منظور بهبود وضعیت فعلی با اجرای پروژه‌های سیستم تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی و همچنین اجرای دقیق امحای بهداشتی زباله‌ها می‌توان به رودخانه‌هایی با آب پاک دست یافت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه