سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم تهدید جدی تخریب رودخانه زاب سردشت در اثر برداشت بی رویه شن و ماسه

زیست بوم

تهدید جدی تخریب رودخانه زاب سردشت در اثر برداشت بی رویه شن و ماسه

خبرگزاری مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت نسبت به تهدید جدی تخریب رودخانه زاب این شهرستان در اثر برداشت بی رویه شن و ماسه هشدار داد.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Media Maratón Alicante 2022 - Carreras populares , IicfShops

کریم خضری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه رودخانه زاب سردشت يكي از سرمايه هاي گرانبهاي طبيعي سردشت به شمار مي رود اظهارداشت: متاسفانه در حال حاضر به دلیل بي توجهي به آلاينده هاي ورودي به آن و برداشت غير مجاز شن و ماسه در در آينده با تهديد جدي روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: اين رودخانه مرزی با دبي متوسط 26 متر كعب در ثانيه جزو زيستگاههاي مهم این شهرستان به شمار می رود و از جاذبه هاي گردشگري و پتانسيل هاي زيست محيطي و كشاورزي بسيار بالايي برخوردار است.   

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت یاد آور شد: در حوزه شهرستان سردشت در مسیر رودخانه زاب 15 واحد برداشت شن و ماسه وجود دارد که این موضوع منجر به تخریب زیست گاهها شده است.

خضری افزود: این معضل بزرگ ضمن اینکه زیست گاه پرندگان مهاجر و گونه های گیاهی و جانوری کمیاب در این منطقه شده است بلکه انقراض ماهیان را در این منطقه به دنبال دارد.

وی از برگزاري كارگروه مخاطرات زيست محيطي در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: این کارگروه با محوريت بررسي مشكلات رودخانه زاب با حضور مسئولان ادارات مختلف شامل ادارات آبياري، صنعت و معدن تجارت، جهاد كشاورزي، آب و فاضلاب شهري و روستايي، منابع طبيعي به دبیری اداره حفاظت محيط زيست سردشت در محل فرمانداري این شهرستان برگزار شد.

خضری ادامه داد: در این کارگروه به اهم مسائل و  معضلات زيست محيطي رودخانه زاب سردشت بعنوان يكي از اكوسيستم هاي مهم منطقه پرداخته شد و نسبت به تشكيل جلسه با صاحبان واحدهاي شن و ماسه ، تشكيل اكيپ مشترك بازرسي و پايش رودخانه ، برخورد با برداشت هاي بي رويه و غير مجاز تصمیمات لازم اخذ شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه