سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم انقراض ۹۰ درصد از ماهیان دریای مازندران

زیست بوم

انقراض ۹۰ درصد از ماهیان دریای مازندران

یک کارشناس ارشد محیط زیست از انقراض ۹۰ درصد از ماهیان دریای مازندران خبر داد.

Air Jordan 3 Blue Cement CT8532 400 Release Date 1 | 106 - Nike WMNS Air Force 1 Shadow "Pastel" - LacollesurloupShops - nike dunks brown white black friday images , CI0919

هوشنگ ضیائی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بر اثر نابودی جنگل‌های خزری و فرسایش خاک بسیاری از رودخانه‌هایی که در گذشته محل تخم‌ریزی ماهی‌ها بودند خشک یا گل آلود شدند که بر اثر آن سالانه میلیون‌ها ماهی‌ها ازبین رفت.

وی ادامه داد: متاسفانه اکنون مشاهده می‌کنیم به دلیل نابودی جنگل‌ها خاکی که برای تولید هر سانتیمتر از آن 600 تا 700 میلیون سال زمان احتیاج دارد به راحتی شسته شده و جای آن را سنگ می‌گیرد،‌ از سویی در مناطق شمالی کشور وقوع سیل افزایش یافته و خسارات بسیاری را به وجود آورده است.

این استاد دانشگاه گفت: اکنون بسیاری از شرکت‌های بزرگ از جنگل‌های شمالی بهره‌برداری کرده و غنای گیاهی و جانوری را از بین برده‌اند. در حالی که جنگل‌های شمال باقی مانده جنگل‌های تاریخی هیرکانی بوده و بسیاری از گونه‌های نادر گیاهی جهان را در خود جای داده‌اند.

وی ادامه داد: بی توجهی به جنگل‌های شمال و تنوع گیاهی منحصر فردش در حالیست که اگر ساعت‌ها بر فراز جنگل‌های روسیه و یا امریکا که به شدت محافظت می‌شوند پرواز کنید تنها گونه‌های محدودی مانند صنوبر و کاج مشاهده خواهید کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه