دوشنبه, 17ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش کارنامه ورزشکاران ایران و برنامه ادامه رقابت‌ها - آخرین وضعیت ایران در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۲

ورزش

کارنامه ورزشکاران ایران و برنامه ادامه رقابت‌ها - آخرین وضعیت ایران در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۲

ورزشکاران ایرانی در سومین روز از بازی‌های پارالمپیک لندن، سه مدال طلا به نام ایران ثبت کردند که باعث شد، کاروان ورزشی ایران تا رده سیزدهم جدول رده‌بندی راه یابد. محسن کائیدی در پرتاب نیزه، نادر مرادی در وزنه‌برداری و جلیل باقری در پرتاب وزنه سه طلایی ایران در روز سوم بودند که جمع مدال‌های ایران را به عدد چهار رساندند.

nike-dunk-low-coast-uncl | Nike Dunk Low Pro SB 304292 - 102 White Black Trail End Brown Sneakers – Ietp - nike sb mogan mid 2 white laces for sale in ohio

محسن كائيدي در پرتاب نيزه، نادر مرادي در وزنه‌برداري و جليل باقري در پرتاب وزنه سه طلايي ايران در روز سوم بودند كه جمع مدال‌هاي ايران را به عدد چهار رساندند.

به گزارش «تابناک»، ساره جوانمردی در رشته تیراندازی، نخستین ورزشکار ایران بود که با کسب مدال برنز، ایران را وارد جدول توزیع مدال‌ها کرد.

کارنامه ورزشکاران و آخرین وضعیت ایران در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن به این شرح است:

کائیدی سومین طلای ایران را به دست آورد

 «محسن کائیدی» ملی پوش کشورمان در رشته پرتاب نیزه شنبه شب به وقت محلی و در پایان رقابت‌های این ماده در چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک به مقام قهرمانی رسید.

مرادی دومین طلای ایران را به ارمغان آورد

وزنه بردار دسته ۶۰ کیلوگرم تیم ایران، به مدال طلای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن دست یافت تا شمار مدال‌های طلای کاروان ورزشی ایران را در روز سوم به عدد دو برساند. پس از وی، وزنه برداران نیجریه و چین با بالا بردن وزنه‌های ۱۸۸ و ۱۸۵ کیلوگرم به ترتیب به مدال‌های نقره و برنز رسیدند.

باقرى با شکستن رکورد پارالمپیک در پرتاب وزنه، نخستین طلاى ایران را به دست آورد

نماینده پرتاب وزنه کشورمان در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن با رکورد شکنى مدال طلا را به دست آورد.» جلیل باقرى، نماینده پرتاب وزنه ایران امروز در رقابت‌هاى پارالمپیک لندن به رقابت با حریفان خود پرداخت و توانست در پایان با رکورد ۱۱ متر و ۶۳ سانتى متر به مدال طلا دست پیدا کند و پس از نماینده تیراندازى کشورمان، دومین نفرى باشد که ایران را صاحب مدال مى‌کند. باقرى در پرتاب نخست خود ۱۰ متر و ۸۱ را ثبت کرد.

وى در پرتاب دوم خود، دیسک را ۱۱ متر و ۹ سانتى متر پرتاب کرد و در شانس سوم خود هم رکورد ۱۰ متر و ۹۳ سانتى متر را ثبت کرد. او همچنین در پرتاب چهارم ۱۱ متر و ۲۷ سانتى متر و در پرتاب پنجم خود دیسک را ۱۱ متر و ۵۷ سانتى متر پرتاب کرد. پرتاب ششم وى نیز ۱۱ متر و ۶۳ سانتى متر بود. باقرى با این پرتاب، رکورد پارالمپیک که ۱۱ متر و ۵۵ سانتى متر در دست دوو میدانى کار اهل چک بود را هم شکست.

جعفرى در وزنه‌بردارى ششم شد

نماینده وزنه بردارى ایران در دسته ۵۶- کیلوگرم رقابت‌هاى پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن ششم شد. رقابت‌هاى وزنه بردارى دسته ۵۶- کیلوگرم پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن برگزار شد و امیر جعفرى، نماینده ایران در این دسته با کسب عنوان ششمى به کار خود پایان داد. نماینده ایران در نخستین حرکت خود وزنه ۱۷۳ کیلویى را مهار کرد. جعفرى در حرکت دوم و سوم نتوانست به ترتیب وزنه‌هاى ۱۸۲ و ۱۸۶ کیلویى را مهار کند و با مجموع ۱۷۳ کیلوگرم به کار خود پایان داد. در این دسته وزنه‌بردار مصرى با بالا بردن وزنه ۱۹۷ کیلوگرمى مدال طلا را از آن خود کرد. پس از وى وزنه بردارانى از نیجریه و چین قرار گرفتند.

شیرمحمدى و علیخانى هم در تیراندازى با کمان حذف شدند

کمانداران کشورمان نتوانستند به مرحله بعدى رقابت‌هاى پارالمپیک ۲۰۱۲ راه یابند. در ادامه رقابت‌هاى پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و در مرحله یک شانزدهم نهایى ریکرو ایستاده انفرادى مردان امین علیخانى با شکست مقابل کره جنوبى ۶ بر ۲ از دور رقابت‌ها کنار رفت. همچنین در مرحله یک هشتم نهایى ریکرو ایستاده انفرادى زنان، راضیه شیرمحمدى مقابل ماگالى کومتى از سوئیس با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد تا سومین شکست کمانداران ایران در روز سوم رقابت‌ها رقم بخورد. پیش از این زهرا جوانمرد نیز با شکست مقابل حریفان خود از کشورهاى کره جنوبى و بریتانیا از صعود به مرحله یک هشتم نهایى ریکرو انفرادى محروم شده بودند.

گلبارنژاد در دوچرخه سوارى هجدهم شد

نماینده ایران در بخش پیست دوچرخه سوارى مسابقات پارالمپیک رتبه هجدهم را کسب کرد. مسابقات دوچرخه سوارى پارالمپیک در ماده پیست یک کیلومتر C۴-C۵ عصر دیروز برگزار شد و بهمن گلبارنژاد، نماینده ایران با ثبت زمان یک دقیقه و ۱۴ ثانیه و ۲۴۵ صدم ثانیه در رده هجدهم قرار گرفت. در این ماده ۲۲ ورزشکار حضور داشتند که در پایان نماینده اسپانیا توانست با زمان یک دقیقه ۵ ثانیه و ۹۴۷ صدم ثانیه مقام اول را به خود اختصاص دهد و همچنین رکورد جهان را بشکند. نماینده بریتانیا با زمان یک دقیقه ۵ ثانیه و ۹۸۵ صدم ثانیه دوم شد و نماینده چین با یک دقیقه و ۷ ثانیه و ۶۳۸ صدم ثانیه به مقام سومى رسید.

جعفرى: نتوانستم آن گونه که مى‌خواستم وزنه بزنم

وزنه بردار پارالمپیکى دسته ۵۶- کیلوى ایران گفت: شرایط به گونه اى پیش رفت که نتوانستم آن طور که مدنظرم است وزنه بزنم. امیر جعفرى که با مهار وزنه ۱۷۳ کیلویى عنوان ششمى مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن را به خود اختصاص داد، گفت: متأسفانه نتوانستم آن گونه که مى خواستم وزنه بزنم.

وى در پاسخ به این که آیا مشکل انتخاب وزنه‌ها بود، گفت: فاصله زیادى بین من و سایر ورزشکاران ایجاد شد و مربیان هم مجبور بودند این وزنه‌ها را انتخاب کنند. جعفرى با بیان اینکه رکوردم ۱۹۰ کیلوست، ادامه داد: در این مسابقات وزنه ۱۸۲ را مهار کردم، اما داوران با سخت‌گیرى قبول نکردند. اگر وزنه ۱۸۲ را مهار مى کردم شانس مدال آورى‌ام بیشتر مى شد. وزنه بردار پارالمپیکى دسته ۵۶- کیلوى ایران گفت: رقابت‌هاى سنگینى بود و به نظرم وزنه‌بردار مصر از همه بهتر بود و طلا گرفت. امیدوارم در ادامه مسابقات سایر ورزشکاران ایران بتوانند مدال بگیرند، چرا که شایستگى این کار را دارند.

جعفرى خاطرنشان کرد: به تازگى به وزن ۵۶- آمده‌ام و پیش از در وزن ۵۳- حضور داشتم. با شرایطى که دارم مى توانم در مسابقات آینده جبران و نتایج بهترى کسب کنم.

ورزشکاران ایران امروز در پنج رشته به مصاف حریفان مى‌روند

چهارمین روز از بازیهاى پارالمپیک لندن امروز یکشنبه براى کاروان ورزش ایران در سه رشته انفرادى و دو رشته تیمى پیگیرى خواهد شد. در این خصوص تیم گلبال ایران که تاکنون موفق به شکست تیم‌هاى چین و کانادا شده است و دیروز هم سومین دیدار خود را مقابل بلژیک برگزار کرد، امروز یکشنبه به مصاف کره جنوبى خواهد رفت. تیم فوتبال پنج نفره هم که روز جمعه نخستین دیدار خود را مقابل آرژانتین برگزار کرد، امروز به مصاف اسپانیا خواهد رفت.

افزون بر گلبال و فوتبال پنج نفره، کاروان ورزش ایران در روز چهارم بازی‌هاى پارالمپیک لندن و در رشته‌هاى انفرادى نیز نماینده خواهد داشت. تنیس با ویلچر، دوومیدانى و وزنه بردارى رقابت‌هایى هستند که روز یکشنبه با حضور ورزشکاران ایران برگزار خواهد شد. برنامه رقابت ورزشکاران جانباز و معلول ایران در روز چهارم (امروز) از چهاردهمین دوره بازی‌هاى پارالمپیک به شرح زیر است:

تنیس با ویلچر

• ساعت ۳۰/: ۱۴ انفرادى مردان ۳۲ نفر اول: حسین ممى‌پور

پرتاب دیسک F۴۲

• ساعت ۲۰/: ۱۵ مهرداد کرم‌زاده

وزنه بردارى

• ساعت ۳۰/: ۱۸ روح الله رستمى در دسته ۵/۶۷ کیلوگرم

فوتبال پنج نفره

• ساعت: ۱۷ ایران - اسپانیا

گلبال

 ساعت ۱۵/: ۱۷ ایران - کره جنوبى

برنامه کاروان ایران در روز پنجم مسابقات

ورزشکاران ایران فردا در مسابقات پارالمپیک در شش رشته به میدان می‌روند.

پنجمین روز از چهاردهمین دوره مسابقات پارالمپیک فردا (دوشنبه) پیگیری می‌شود و ورزشکاران ایران در شش رشته به میدان می‌روند.

برنامه مسابقات ورزشکاران ایران به شرح زیر است: (ساعت‌ها به وقت تهران است)

رشته     ماده     ورزشکار (تیم)     ساعت
تیر و کمان     مرحله نیمه نهایی ریکرو انفرادی W۱-W۲     ابراهیم رنجبرکیا     ۱۳: ۴۵
گلبال          ایران ـ الجزایر     ۱۳: ۴۵
دو و میدانی     دور مقدماتی دوی ۱۵۰۰ مترT۲۰     پیمان نصیری     ۱۳: ۵۵
فوتبال هفت نفره          ایران ـ آرژانتین     ۱۷: ۳۰
والیبال نشسته     گروه B     ایران ـ برزیل     ۱۷: ۳۰
وزنه‌برداری     ۷۵ کیلوگرم     علی حسینی     ۲۱: ۳۰

همچنین برنامه امروز (یکشنبه) کاروان ایران به شرح زیر است:

 

رشته ماده ورزشکار (تیم) ساعت
دو و میدانی پرتاب دیسک مهرداد کرم زاده 15:10
فوتبال 5 نفره _ ایران - اسپانیا 17
گلبال _ ایران - کره جنوبی 17:15
وزنه‌برداری 67.5 کیلوگرم روح‌الله رستمی


 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه