دوشنبه, 17ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش چهارمين طلاي ايران در پارالمپيك به دست آمد؛ کاپیتان تیم ملی، قهرمان وزنه‌‌برداري شد

ورزش

چهارمين طلاي ايران در پارالمپيك به دست آمد؛ کاپیتان تیم ملی، قهرمان وزنه‌‌برداري شد

وزنه‌بردار دسته ۷۵ کیلوگرم و کاپیتان تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان، مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن را از آن خود کرد. علی حسینی «وزنه‌بردار دسته ۷۵ کیلوگرم کشورمان دوشنبه شب موفق شد در بازی‌های پارالمپیک لندن به مقام قهرمانی برسد و چهارمین مدال طلا را برای کاروان ورزشی ایران به ارمغان بیاورد.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Latest Releases , IetpShops - Women's Nike Air Jordan 1 trainers - burgundy and orange nike air max blue jean boots

در مسابقات وزنه‌برداری قدرتی پارالمپیک و در دسته ۷۵ ـ کیلوگرم، علی حسینی موفق شد با قدرت همه رقبایش را پشت سر بگذارد و صاحب مدال طلا شود.

به گزارش «تابناک»، علی حسینی در حرکت نخست خود به آسانی وزنه ۲۱۶ کیلویی را مهار کرد. وزنه‌بردار ایران برای حرکت دوم، درخواست وزنه ۲۲۰ کیلویی کرد که از پس این وزنه هم برآمد و قهرمان پارالمپیک شد. حسینی که خیالش از قهرمانی راحت بود، در حرکت سوم هم وزنه ۲۲۵ کیلویی را زد و با این حد نصاب، مدال طلا را بر گردن آویخت.

بنا بر این گزارش، وزنه‌برداران مصر و چین در این دسته به ترتیب با رکوردهای ۲۱۹ و ۲۱۳ کیلوگرم نقره و برنز گرفتند. وزنه‌بردار مصری برای حرکت سوم خود درخواست وزنه ۲۲۴ کیلوگرم کرده بود که در مهار آن نا‌موفق بود و با ۲۱۹ به کار خود پایان داد.

مدال طلای حسینی، کاروان ایران را از رده نوزدهم تا رده سیزدهم پارالمپیک بالا آورد. به این ترتیب، چهارمین مدال طلا و هفتمین مدال کاروان ورزش ایران در پارالمپیک توسط علی حسینی به ارمغان آمد.

این در حالی است که علی حسینی در المپیک ۲۰۰۸ پکن با مدال نقره به کار خود پایان داده بود.

با پایان رقابت‌های وزنه‌برداری دسته ۷۵ کیلوگرم کاروان ورزش ایران با چهار مدال طلا، دو نقره و یک برنز در مکان چهاردهم مشترک با ایرلند قرار گرفت.

پیش از این، تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان توسط نادر مرادی در دسته ۶۰ کیلوگرم صاحب نشان طلا و روح‌الله رستمی در دسته ۶۲.‌۵ کیلوگرم، صاحب مدال نقره شده بود.

در ادامه این مسابقات، امروز مجید فرزین در دسته ۸۲.‌۵ کیلوگرم به مصاف حریفان خواهد رفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه