دوشنبه, 17ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش زهرا نعمتی، پنجمین طلایی کاروان ایران - نخستين بانوي طلايي تاريخ ايران در پارالمپيك

ورزش

زهرا نعمتی، پنجمین طلایی کاروان ایران - نخستين بانوي طلايي تاريخ ايران در پارالمپيك

زهرا نعمتی با پیروزی مقابل حریفی از ایتالیا به مدال طلای رشته تیراندازی با کمان بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن دست یافت. وی در مرحله مقدماتی این دوره از رقابت‌ها، رکورد جدید جهانی این ماده را به نام خود ثبت کرده بود.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | Sneakers Nike Shoes

کماندار زن کشورمان با برتری مقابل حریف ایتالیایی در فینال ریکرو انفرادی زنان به مدال طلای بازی‌های پارالمپیک لندن رسید.

به گزارش «تابناک»، در ادامه رقابت‌های تیراندازی با کمان پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، زهرا نعمتی کماندار کشورمان در فینال ریکرو انفرادی زنان با نتیجه هفت بر سه مقابل الیزابت میجنو از ایتالیا به پیروزی رسید و پنجمین مدال طلای کاروان ورزش ایران در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن را به گردن آویخت؛ وی در مرحله نیمه نهایی نیز مقابل کماندار دیگری از ایتالیا به برتری رسیده بود.

بنا بر این گزارش، پیش از این مسابقه، ورزشکاری از چین مدال برنز این ماده را به دست آورده بود.

نعمتی در همه رقابت‌های پیشین خود، حریفان را با اقتدار کامل شکست داده بود. بانوی کماندار ایران، نخستین مدال طلای ایران در تاریخ رقابت‌های پارالمپیک را کسب کرد.

نماینده کشورمان در مسابقه نهایی کلاس w۱، w۲ با نتیجه هفت بر سه الیزابتا میجنو از ایتالیا را مغلوب کرد و پنجمین مدال طلای کاروان ورزشی ایران را به دست آورد.

نعمتی در مرحله مقدماتی این دوره از رقابت‌ها، رکورد جدید جهانی این ماده را به نام خود ثبت کرده بود.

وی در پایان رقابت فینال خود، در حالی که از خوشحالی گریه می‌کرد، با پرچم ایران دور افتخار زد و مورد تشویق شدید بینندگان قرار گرفت.

گفتنی است، شمار طلاهای ایران با قهرمانی نعمتی به عدد پنج رسید. پیش از این ایران چهار طلا، دو نقره و یک برنز در پارالمپیک لندن به دست آورده بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه