دوشنبه, 17ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش ششمین مدال طلای ایران بر سینه فرزین درخشید/ تعداد مدال‌ها دو رقمی شد

ورزش

ششمین مدال طلای ایران بر سینه فرزین درخشید/ تعداد مدال‌ها دو رقمی شد

وزنه بردار دسته 5/82 کیلوگرم کشورمان مدال طلای مسابقات وزنه برداری پارالمپیک لندن را به گردن آویخت و جمع مدال‌های کاروان کشورمان را در چهاردهمین دوره بازی‌ها دو رقمی کرد. این ششمین مدال طلای کاروان "دلوار" در این دوره از بازی‌ها بود.

shock drop air force 1 full uv reactive | air force purple heart , Giftofvision

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لندن، ششمین روز بازی‌های پارالمپیک لندن امروز سه شنبه با رقابت وزنه برداران معلول در دسته 5/82 کیلوگرم پیگیری شد که مجید فرزین نماینده کشورمان در این وزن بود.

فرزین در این رقابت با مهار وزنه 237 کیلوگرمی عنوان نخست و مدال طلا را به خود اختصاص داد. این وزنه بردار 28 ساله ابتدا وزنه 233 کیلوگرمی را پرس کرد و در حرکت دوم موفق به مهار وزنه 235 کیلوگرمی شد.

در دسته 5/82 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری پارالمپیک لندن، "ژائو فی گو" از چین با پرس وزنه 228 کیلوگرمی دوم شد و "متوالی ماتانا" از مصر با مهار وزنه 227 کیلوگرمی عنوان سوم را کسب کرد.

بدین ترتیب تاکنون کاروان ورزش ایران صاحب 6 مدال طلا، 3 مدال نقره و یک برنز در بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن شده است. کاروان ورزش ایران پیش از این توسط ساره جوانمردی (مدال برنز رقابت‎های تفنگ بادی 10 متر بانوان)، جلیل باقری (مدال طلای پرتاب وزنه)، محسن کائیدی (مدال طلای پرتاب نیزه) و نادر مرادی (مدال طلای وزنه برداری)، مهرداد کرم‌زاده (مدال نقره پرتاب دیسک)، روح الله رستمی (مدال نقره وزنه برداری)، عبدالرضا جوکار (مدال نقره پرتاب نیزه) و علی حسینی (مدال طلای وزنه برداری) صاحب مدال شده است.

چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از 8 تا 18 شهریورماه به میزبانی لندن برگزار می‌شود. کاروان ورزش ایران با 79 ورزشکار جانباز و معلول در 13 رشته ورزشى (10 رشته جانبازان و معلولان و 3 رشته نابینایان و کم‌بینایان) با شعار "توکل، تلاش، میثاق با شهدا" در این دوره از بازی‌ها شرکت کرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه