دوشنبه, 17ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش شاهکار فرزندان دوست داشتنی ایران - این دوازده مدال در شش روز به دست آمد

ورزش

شاهکار فرزندان دوست داشتنی ایران - این دوازده مدال در شش روز به دست آمد

تیم‌های ورزشی کشورمان تا کنون در رقابت‌های پارالمپیک، بسیار خوش درخشیده‌اند. آنان تا پایان روز ششم رقابت‌ها، دوازده مدال کسب کرده‌اند که نصف به اضافه یک این مدال‌ها به رنگ طلاست؛ ایران با این هفت طلا و چهار نقره و یک برنز تاکنون در رده نهم رقابت‌هاست.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | adidas jeans trace royal red color code , MnjeShops , Tommy hilfiger iconic tommy backpack pvc

امروز یک هفته از آغاز رقابت‌های پارالمپیک می‌گذرد و تا کنون تیم کشورمان، دوازده مدال ارزشمند به دست آورده که کفهٔ مدال‌های طلا نسبت به نقره و برنز در سبد مدال‌های کشورمان به شدت سنگینی می‌کند.

به گزارش «تابناک»، موج اخبار شادی بخش المپیک لندن در غبار اخبار زلزله آذربایجان محو شد و پس از آن، همه ایران زیر سایه اجلاس مهم سران کشورهای جنبش عدم تعهد قرار گرفت و اینچنین شد که شاید افتخارآفرینی ورزشکاران کشورمان در رقابت‌های پارالمپیک چندان به گوش مردم کشورمان نرسید یا زیر سایه اخبار دیگر قرار گرفت.

این در حالی است که حضور مقتدرانه ورزشکاران کشورمان در لندن، چشم‌ها را به خود خیره کرده و این مهم را وقتی بهتر درمی‌یابیم که بدانیم از آغاز رقابت‌ها تا کنون، دو روز بوده که کاروان کشورمان مدالی به دست نیاورده است. هفت مدال طلا، چهار نقره و یک برنز تا کنون و در آغاز روز هفتم رقابت‌ها رتبه کشورمان را به عدد ۹ رسانده و این وقتی مهمتر می‌شود که بدانیم در روزهای آتی، مدال‌های بیشتر نصیب کاروان ما خواهد شد.

مدال‌آوران کاروان ورزشی ما چه کسانی هستند؟

ساعت ۲۳:‌۰۴ دیشب بود که پیمان نصیری، هفتین مدال طلا و آخرین مدال روز ششم کاروان ورزشی کشورمان را در دوی ۱۵۰۰ متر به گردن آویخت. همه کسانی که دیشب رقابت فینال این ماده را از تلویزیون می‌دیدند، از زیبایی‌های فنی و تکنیکی دور پایانی ـ که نصیری با یک استارت مهار نشدنی، فاصله خود را از رقیب لهستانی ثانیه به ثانیه بیشتر می‌کرد ـ لذت فراوان بردند.

اما روز گذشته، طلایی‌های کشورمان با زهرا نعمتی، کماندار ماده ریکرو کشورمان شروع کردند که لقب نخستین بانوی طلایی کشورمان را از آن خود کرد و پنجمین مدال طلا را برای کاروان کشورمان گرفت، ولی حضور بانوان در کاروان امسال کشورمان، چشمگیر بود؛ چنان که نخستین مدال کاروان کشورمان را در روز دوم رقابت‌ها، ساره جوانمردی در رقابت‌های تیراندازی ماده ده متر بانوان کسب کرد و این حسن مطلعی بود برای افتخارآفرینی‌های روزهای آینده، چنان که پس از کسب این مدال روز جمعه، شنبه روز طلایی کاروان کشورمان نام گرفت و سه مدال طلا توسط ورزشکاران کشورمان کسب شد.

نخست جلیل باقری بود که در رقابت‌های پرتاب وزنه، نخستین طلای کشورمان را به دست آورد. روز به پایان خود نزدیک می‌شد که نادر مرادی و محسن کائیدی، دو مدال طلای دیگر را برای کاروان ورزشی کشورمان به ارمغان آوردند. نخستین تن، نادر مردای بود که در رقابت‌های پاورلیفتینگ دسته ۶۰ کیلوگرم، صاحب عنوان نخست و مدال طلا شد.

هنوز شادی کسب مدال طلا فرو ننشسته بود که از استادیوم برگزاری رقابت‌های دوومیدانی خبر رسید که محسن کائیدی در رشته پرتاب نیزه کلاس F۳۴ با پرتابی به طول ۳۸.۳۰ متر ضمن شکست رکورد جهانی، موفق به کسب مدال طلا شد. این در حالی است که رکورد پیشین این ماده نیز در اختیار خود وی بود.

هرچند روز چهارم رقابت‌ها، روزی به رنگ طلا نبود، ورزشکاران کشورمان در دوومیدانی و پاورلیفتینگ به دو مدال نقره با ارزش دست یافتند. نخست مهرداد کرم‌زاده بود که در پرتاب دیسک به مدال نقره رسید و سپس روح‌الله رستمی در پاورلیفتینگ دسته ۶۷.‌۵- کیلوگرم، نایب قهرمان رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن شد.

علی حسینی، چهارمین طلای ما در کنار تنها مدال روز پنجم رقابت‌ها را در رقابت‌های پاورلیفتینگ دسته ۷۵- کیلوگرم کسب کرد.

روز ششم رقابت‌ها برای ما غیر از دو مدال طلای زهرا نعمتی و پیمان نصیری، سه مدال دیگر هم داشت که مجید فرزین در پاورلیفتینگ دسته ۸۲.‌۵- کیلوگرم با مهار وزنه ۲۳۷ ششمین مدال طلای کاروان ورزشی کشورمان را کسب کرد.

محسن کائیدی هم روز گذشته، دومین مدال خود را به دست آورد که این بار نه طلا که نقره بود. کائیدی شب گذشته در رقابت‌های پرتاب وزنه، نایب قهرمان رقابت‌های پارالمپیک شد. آغاز مدال‌آوری‌های روز گذشته کشورمان با علی رضا جوکار بود که در پرتاب نیزه، مدال نقره را به دست آورد.
 

 

حضور مقتدرانه در ورزش‌های گروهی


شاید حضور تنها یک تیم از کشورمان در یکی از شاخه‌های ورزش‌های گروهی المپیک، به تنهایی می‌تواند افتخار بزرگی تلقی شود؛ چه بسا اینکه این رخداد، معمولا هر چند دوره یک بار برای کشورمان رخ می‌دهد، ولی کاروان ورزشی پارالمپیکی کشورمان در رقابت‌های پارالمپیک‌ها، حضور مقتدرانه‌ای داشته و دارد؛ کما اینکه افتخارآفرینی‌های جهانی و پارالمپیکی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در سال‌های اخیر را هیچ کس از یاد نبرده است.

امسال نیز در مسابقات پارالمپیک لندن، تیم‌های بسکتبال با ویلچر، فوتبال هفت نفره، فوتبال پنج نفره، گلبال و والیبال نشسته شرکت کرده‌اند.

تیم پر افتخار والیبال نشسته کشورمان در چهار بازی نخست خود برابر تیم‌های ملی روآندا، چین، برزیل و بوسنی به پیروزی رسیده و با واگذار کردن تنها یک ست در این چهار مسابقه برای حریفان خود، خط و نشان کشیده است. این تیم ساعت ۰۰:‌۳۰ بامداد فردا به مصاف تیم بریتانیا می‌رود تا پنجمین دیدار خود را برگزار کند.

تیم گلبال کشورمان هم تا کنون پنج دیدار را برگزار کرده که به غیر باخت برابر بلژیک، چهار تیم چین، کانادا، کره و الجزایر را شکست داده و منتظر ادامه رقابت‌هاست.

تیم فوتبال پنج نفره نابینایان کشورمان هم در این رقابت‌ها در سه مسابقه شرکت کرده که تا کنون برابر تیم‌های آرژانتین و اسپانیا شکست خورده و تیم بریتانیا را یک بر صفر شکست داده است.
تیم فوتبال هفت نفره کشورمان نیز تا کنون دو تیم آرژانتین و هلند را با شکست‌های سنگین پشت سر گذاشته و امروز به مصاف روسیه می‌رود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه