سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم آغاز پروژه احیای «آرتمیا» در دریاچه ارومیه - توزیع اعتبارات پروژه های احیای دریاچه

زیست بوم

آغاز پروژه احیای «آرتمیا» در دریاچه ارومیه - توزیع اعتبارات پروژه های احیای دریاچه

مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی از آغاز پروژه تقویت و احیای جمعیت آرتمیای دریاچه ارومیه با همکاری مرکز تحقیقات آرتمیای کشور خبر داد.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | Yeezy Boost 350 Trainers

حسن عباس نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر جمعیت گونه آرتمیا که یکی از آبزیان مختص دریاچه ارومیه بوده و کاهش آن موجب نگرانی مردم و دوستداران محیط زیست شده تا حدود زیادی تقویت و احیا شده و به زودی پروژه بزرگی با همکاری مرکز تحقیقات آرتمیای کشور در این خصوص انجام می شود.

توزیع اعتبارات پروژه های احیای دریاچه ارومیه

به گفته وی، همچنین از روز گذشته پروژه های احیای دریاچه ارومیه که برعهده سازمان محیط زیست بوده اند آغاز شده به شکلی که در حال حاضر جلسات توجیهی و توزیع اعتبارات این پروژه ها انجام شده است.

عباس نژاد اظهار داشت: همچنین از حدود دو ماه گذشته پروژه های خاصی را در جهت تقویت پوشش گیاهی و حفاظت از تنوع زیستی سطح جزایر دریاچه ارومیه آغاز کرده ایم که در حال حاضر بخش زیادی از این پروژه ها به مرحله بهره برداری رسیده است.

تمام رودخانه های اطراف دریاچه لایروبی شد

مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر لایروبی مسیر تمام رودخانه های منتهی به حوزه ارومیه تا مصب دریاچه انجام شده که این اقدام موجب انتقال مستقیم آب به دریاچه و جلوگیری از تبخیر آن می شود. همچنین از بخشهای غربی جزیره اشک برای تامین آب شرب حیات وحش به این جزیره آب انتقال یافته و مقدمات آن به پایان رسیده و در حال حاضر در مرحله بهره برداری هستیم.

تأمین آب مورد نیاز حیات وحش جزیره اشک

وی افزود: همچنین با جهاد کشاورزی برای کاهش مصرف در این حوزه با همکاری مشاوران بین المللی و داخلی اقدامات خوبی انجام شده است.

فرار 25 رآس قوچ و میش از جزایر دریاچه ارومیه

عباس نژاد با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت دریاچه ارومیه به ویژه در بخشهای جنوبی در بدترین شرایط خود در نیم قرن اخیر است اظهار داشت: اما در بحث های مربوط به حفاظت اکولوژیکی خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد تنها اخیرا شاهد فرار حدود 25 راس قوچ و میش از جزایر اقماری دریاچه ارومیه بوده ایم که با همکاری تشکل های زیست محیطی و جوامع محلی این معضل برطرف شده است.

به گفته وی، در خصوص مسئله آب دریاچه ارومیه سازمان محیط زیست و دیگر دستگاههای متولی بسیار نگران هستند و برنامه هایی برای مقابله با این معضل آغاز کرده اند.

تصویب و جمع بندی تمام طرحهای احیای دریاچه ارومیه در هیأت دولت

مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی تاکید کرد: کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه به ریاست معاون اول رئیس جمهور شبانه روز برای برون رفت از وضعیت فعلی تلاش می کنند و در حال حاضر تمام پروژه ها جمع بندی در هیأت دولت مطرح و تصویب شده اند.

آغاز جلسات توجیهی برای کشاورزان و پیمانکاران پروژه ها

وی افزود: در هفته جاری جلسات توجیهی برای پیمانکاران و دست اندرکارانی که باید این پروژه ها را آغاز کند تشکیل شده و در مورد بحث های کشاورزی تغییر الگوی کشت، تغییر الگوی آبیاری توسعه کشاورزی پایدار و استفاده حداقلی آب برای مصارف کشاورزی آغاز شده است.

عباس نژاد در پایان اظهار داشت: سازمان آب نیز در زمینه انتقال آب بین حوزه ای و صرفه جویی توزیع و مدیریت مناسب منابع آب در حوزه اقدامات خوبی را آغاز کرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه