سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم ‌تراز فعلی دریاچه ارومیه بیش از ۲ متر با تراز اکولوژیک فاصله دارد

زیست بوم

‌تراز فعلی دریاچه ارومیه بیش از ۲ متر با تراز اکولوژیک فاصله دارد

برگرفته از ایسنا / زهرا حبیب پور

 

‌مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: حجم آب دریاچه ارومیه به بیش از ۵ میلیارد مترمکعب رسیده است.

‌فرهاد سرخوش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۹۳ است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک متر و ۷ سانتی متر افزایش داشته است که با تراز اکولوژیک ۲ متر و ۱۷ سانتی متر فاصله داریم.

وی با بیان اینکه وسعت فعلی دریاچه ارومیه ۳۲۶۲ کیلومتر مربع است، گفت: وسعت دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۴۷ کیلومتر مربع افزایش داشته است.

سرخوش با بیان اینکه حجم آب فعلی موجود در دریاچه ارومیه ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب است تصریح کرد: حجم آب دریاچه ارومیه سال گذشته ۲ میلیارد با ۲۸۰ میلیون متر مکعب بود که نسبت به سال گذشته بیش از ۳ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه از جمله ذخیره و انتقال آب و بازگشایی مسیر رودخانه‌های حوضه دریاچه ارومیه نقش مهمی در ورود آب بیشتر به این دریاچه و بهبود سطح آب داشته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه