سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم دستگیری شکارچیان فلامینگو در ارومیه

زیست بوم

دستگیری شکارچیان فلامینگو در ارومیه

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به رغم فرا رسیدن فصول سرد سال محیط بانان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی همچنان با پایش زیستگاه های حیات وحش درصدد حفاظت از تنوع زیستی در منطقه هستند.

air-jordan-4-retro-cement-x-new-era-chicago-bulls-sneaker-hook-up-hat | Nike Dunk Low Pro SB 304292 - 102 White Black Trail End Brown Sneakers – Ietp - nike sb mogan mid 2 white laces for sale in ohio

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به رغم فرا رسیدن فصول سرد سال محیط بانان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی همچنان با پایش زیستگاه های حیات وحش درصدد حفاظت از تنوع زیستی در منطقه هستند.

به گزارش تابناک، سه شکارچی غیرمجاز فلامینگو که اقدام به شکار این پرندگان در حریم پارک ملی دریاچه ارومیه ، کرده بودند، دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی روز دوشنبه گفت: طی ماموریت گشت و کنترل در حریم پارک ملی دریاچه ارومیه ماموران این اداره در غرب دریاچه و در منطقه پادگان المهدی موفق به کشف دو قطعه فلامینگو و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی توسط متخلفان شدند.

محمد خلیلی با اشاره به این که ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان با این افراد به شدت برخورد قانونی می کنند، افزود: پرونده قضایی متخلفین پس از تنظیم صورتجلسه جهت رسیدگی و طی مراحل قانونی به مراجع قضایی استان ارسال شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی بیان کرد: هم اکنون پرندگان بسیاری در نواحی پرآب دریاچه ارومیه فرود آمده اند که برخی افراد به صورت غیرمجاز اقدام به شکار آنها می کنند.

وی با درخواست همکاری از مردم منطقه برای کمک به حفاظت از تنوع زیستی پارک ملی دریاچه ارومیه بیان کرد: فلامینگو از جمله پرندگان حمایت شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست است که همه ساله دسته های بزرگی از آنها جهت زمستان گذرانی وارد پارک ملی دریاچه ارومیه می شود.

خلیلی با اشاره به کشفیات یک هفته گذشته اظهار کرد: در یک هفته گذشته سه قبضه اسلحه ساچمه زنی از شکارچیان در دشت شیبلوی پلدشت کشف و ضبط شده است که در روزهای غیرمجاز یعنی غیر از پنجشنبه و جمعه اقدام به شکار کرده بودند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی همچنین گفت: به رغم فرا رسیدن فصول سرد سال محیط بانان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی همچنان با پایش زیستگاه های حیات وحش درصدد حفاظت از تنوع زیستی در منطقه هستند.

فلامینگو پرنده ای با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند و خمیده، آبچر با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگهای سفید و صورتی است.

فلامینگوها به آرامی راه می روند و سر و منقار خود را در آب کم عمق فرو برده و تغذیه می کنند.

این پرندگان از 90 سانتیمتر تا یک و نیم متر بلندی دارند و بیشتر از حلزون و گیاهان آبی تغذیه و به صورت دسته جمعی و در دسته های چند هزار تایی زندگی و مهاجرت می کنند.

در سال های اخیر به علت بحران خشکسالی در دریاچه ارومیه اکثر تالابهای اقماری این دریاچه پذیرای این پرندگان زیبا است

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه