سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم ورود آب به دریاچه ارومیه از پنجشنبه 5 آذرماه 1394

زیست بوم

ورود آب به دریاچه ارومیه از پنجشنبه 5 آذرماه 1394

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه از اتصال زرینه‌رود به سیمینه‌رود و انتقال 30 متر مکعب آب در ثانیه به دریاچه ارومیه از روز پنجشنبه 28 آبان ماه خبر داد.

عیسی کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آب زرینه‌رود در جنوب دریاچه ارومیه پخش شده و تبخیر می‌شد، گفت: یکی از پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه، اتصال زرینه‌رود به سیمینه‌رود برای ورود به دریاچه ارومیه بود که این پروژه انجام شد و از روز پنجشنبه 28 آبان، این آب وارد بدنه دریاچه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه اتصال زرینه‌رود به سیمینه‌رود، 30 متر مکعب آب در ثانیه وارد دریاچه ارومیه می‌شود، افزود: آب زرینه‌رود به جای اینکه تبخیر شود وارد سیمینه‌رود و از آنجا وارد دریاچه ارومیه می‌شود.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه اتصال آجی‌چای به دریاچه ارومیه نیز به پایان رسیده است، اظهار کرد: در صورت جاری شدن آب در این رودخانه، این آب به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

کلانتری در ادامه در مورد طرح انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه گفت: آب این رودخانه در سال 98 به دریاچه ارومیه می‌رسد و در حال حاضر این طرح در حال اجراست و حفاری تونل‌ها در حال انجام است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه