سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم دریاچه ارومیه دگر باره سرخ شد!

زیست بوم

دریاچه ارومیه دگر باره سرخ شد!

افزایش دمای هوا در فصل تابستان امسال نیز آغاز کابوسی دوباره برای دومین دریاچه شور جهان است به طوریکه کاهش سطح آب و افزایش میزان غلظت نمک رنگ دریاچه ارومیه دگر باره سرخ شد.

LTB - JuzsportsShops | Sneakers Nike Shoes

به گزارش باشگاه خبرنگاران طی تحقیقات انجام شده از 12سال پیش تا کنون نمودار تراز آب پارک ملی دریاچه ارومیه رو به پایین است و مطالعات مدیریت زیست بومی حوضه آبریز دریاچه ارومیه که با همکاری بانک جهانی به اتمام رسیده نشان می‌دهد دریاچه ارومیه به عنوان دومین دریچه شور جهان تا کمتر از 20 سال آینده با بحران شدیدی مواجه خواهد شد.

فاضل معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست احیا و نجات دریاچه ارومیه به عنوان یکی از تالابهای بین المللی در اولویت برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست می داند و می گوید: دریاچه ارومیه که طی دهه اخیر با انواع مشکلات دست و پنجه نرم می کند و به اعتقاد کارشناسان نفسهای آخرش را می کشد از 2سال گذشته تابستانها به رنگ سرخ گراییده و علامت هشدار برای نجات این زیست بوم را به صدا در می آورد.

گفتنی است: مساحت این دریاچه بیش از 570 هکتار است. با به خطر افتادن وضعیت این دریاچه علاوه بر تهدیدات زیست محیطی استان حیات گونه های با ارزشی و نادر کشور از جمله گوزن زرد ایرانی و... نیز به خطر می افتد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه