چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر ابر میوه‌ها را بشناسید

خبر

ابر میوه‌ها را بشناسید

خبرگزاری فارس: سیب، انار، انگور و گیلاس تعدادی از میوه‌هایی هستند که توسط کارشناسان تغذیه به خاطر خواص فراوانشان به عنوان " ابر میوه " شناخته شده‌اند.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | Nike News

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، نگاهی به نوع تغذیه افراد مختلف در مناطق مختلف جهان نشان دهنده این واقعیت است که انسان مدرن امروزی با توجه به افزایش حجم غذاهای آماده و صنعتی کمتر به طبیعت و غذاهای طبیعی توجه دارد. بخشی از این زنجیره غذایی مربوط به میوه ها است که نیاز ما به آنتی اکسیدان و ویتامین را برآورده می کند. در دنیای امروز میوه های فراوانی وجود دارد که توسط انسان مصرف می شود. اما تعدادی از این میوه ها را می توان " ابر میوه " نامید. برای یافتن چرایی این لقب به شما توصیه می کنیم که این مطلب را مطالعه کنید.

سیب

یک ضرب المثل انگلیسی می گوید: هر روز یک سیب بخورید تا نیازی به دکتر نداشته باشید. این مسئله بسیار به حقیقت نزدیک است. یک سیب متوسط حاوی 4 گرم فیبر است که برای کنترل قند خون ما بسیار مهم است. در عین حال سیب منبع خوبی برای ویتامین ث است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.در عین حال سیب دارای خاصیت ضد آلرژی نیز است.

انگور

یک میوه بسیار شیرین و خوش خوراک که ایده آل برای ورزشکاران است. این میوه دارای ترکیبات قندی " گلیکوژن " است که به شما کمک می کند تا پس یک تمرین سخت به سرعت انرژی از دست رفته بدن خود را دوباره بدست آورید. در کنار این قابلیت انگور یک منبع غنی ویتامین های آ، ث و ب 6 به همراه حجم زیادی از آنتی اکسیدان ها است.

گیلاس

مشکلات التهابی از جمله بزرگترین مشکلات در افراد فعال به مانند ورزشکاران و یا افرادی که شغل هایی مرتبط با فعالیتهای بدنی دارند است. این التهابات در بخش هایی به مانند عضلات و یا مفصل ها می تواند در دراز مدت به مشکلات حادی تبدیل شود که درمان آن به سادگی ممکن نیست. برای رفع این مشکل متخصصان تغذیه توصیه می کنند که گیلاس را در برنامه غذایی خود اضافه کنیم. این میوه دارای مقادیر فراوانی ماده "سیانین" است که از ملتهب شدن آنزیم های موجود در بدن جلوگیری می کند.

انار

این میوه یکی از خوشمزه ترین میوه ها در دنیا به حساب آمده و در کشور ما نیز بسیار پرطرفدار است. توصیه پزشکان به شما نیز این است که حتما استفاده از انار و عصاره آن را در بخشی از برنامه غذایی خود قرار دهید. این میوه و عصاره آن حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان بوده و سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند.

توت سیاه

این میوه کوچک و خوش طعم حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین " K " است که در مردان از ابتلاء به سرطان پروستات جلوگیری می کند. این میوه همچنین دارای اثر مفیدی بر روی سیستم بینایی است و به تقویت آن کمک می کند.

گریپ فروت

این میوه یکی از بهترین گزینه ها برای افراد دارای اضافه وزن است که می خواهند از وزن خود بکاهند. یک رژیم غذایی معروف مربوط به گریف فروت خوردن نصف این میوه قبل از هر وعده غذایی به مدت 12 هفته است که باعث می شود پس از اتمام این دوره شما بیش از 5 کیلو وزن کم کنید. این میوه دارای میزان بالایی از فیبر بوده و زمان باقی ماندن غذا را در معده افزایش می دهد و در نتیجه شما بیشتر احساس سیری کرده و کمتر غذا می خورید. البته به خاطر داشته باشید که در زمان مصرف دارو از این میوه استفاده نکنید زیرا باعث می شود تا دارو بیش از زمان مورد نظر در معده شما باقی بماند.

لیمو ترش

این میوه ترش مزه حاوی "سیتریک اسید" است که به شما کمک می کند تا هضم بهتری را تجربه کنید. استفاده از آب لیمو ترش به شما کمک می کند تا سیستم گوارشی بدن خود را پاکسازی کنید. هر روز صبح با ترکیب عصاره نصف لیمو و یک لیوان آب به سلامت کبد خود کمک کنید. در صورتی که قبل از یک قرار کاری استرس دارید از آب لیمو ترش استفاده کنید تا بتوانید بر استرس ها غلبه کنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه