چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر فلفل دلمه‎ای ضد سرطان پروستات و مثانه است

خبر

فلفل دلمه‎ای ضد سرطان پروستات و مثانه است

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان، گفت: فلفل دلمه‎ای ضد سرطان پروستات و مثانه است.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | how to tell if jordan 4 red thunder is real Archives - nike air force 1 suede wheat free bread products - IetpShops

مهندس "قربانی" در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ایسنا) - منطقه لرستان، افزود: فلفل دلمه‌ای سرشار از ویتامین‏های C وA است که آنتی اکسیدان‏هایی قوی هستند و روی رادیکال‎های آزاد که روی سلولها اثر تخریبی دارند، تاثیر می‏‌گذارند؛ خوردن 50 گرم فلفل دلمه‎ای یعنی حدود یک سوم از یک فلفل متوسط می‌‏تواند تمام نیاز یک فرد بزرگسال به ویتامین C را برطرف کند.


وی اضافه کرد: ویتامین C بر اثر حرارت از بین می‎رود، بنابراین فلفل اگر به صورت تازه و خام مصرف شود، بهتر است.


رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان، خاطرنشان کرد: فلفل دلمه‌‏ای یکی از کم کالری‏ترین سبزی‏ها و یکی ازبهترین مواد غذایی برای لاغرشدن است.


قربانی با اشاره به اینکه این سبزی دارای فیبر زیادی است، تصریح کرد: فلفل دلمه‎ای را می‌‏توان در کنار سایر سبزی‏ها برای رژیم‏های لاغری استفاده کرد؛ هر قدر فلفل دلمه‎ای رنگی‏تر(زرد و قرمز) باشد حاوی بتاکاروتن بیشتری است.


وی با تاکید بر اینکه ویتامین C موجود در فلفل دلمه‎ای برای سرماخوردگی بسیار مفید است، اظهار کرد: اگر این سبزی به طور منظم در برنامه غذایی استفاده شود طول مدت سرماخوردگی را کاهش می‎دهد.


رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان، خاطرنشان کرد: فلفل دلمه‌ای برای تقویت چشم‏ها بسیار مفید است؛ این ماده خوراکی به دلیل داشتن ویتامین A به تقویت چشم‎ها کمک می‏‌کند و مصرف منظم ویتامین A، لوتین و گزانتین موجود در فلفل دلمه‎ای نیز در کاهش احتمال بروز آب مروارید چشم نقش دارند.


وي مذکر شد: فلفل دلمه‎ای از بروز سکته جلوگیری می‎کند؛ این سبزی حاوی اسید فولیک بوده و این ویتامین از گرفتگی رگ‎ها و بروز بیماری‏های قلبی به خصوص در بیماران دیابتی جلوگیری می‎کند.


قرباني ادامه داد: اسید فولیک به عنوان یکی از ویتامین‏های گروه B باعث کاهش ماده‌‏ای به نام هموسیستین در خون می‌‏شود و افزایش بیش از حد این ماده می‎تواند باعث تخریب رگ‏های خونی و افزایش احتمال سکته قلبی شود.


رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با اشاره به اینکه فیبر موجود در فلفل دلمه‎ای می‌‏تواند کلسترول خون و حمله‌‏های قلبی و سکته را کاهش دهد، گفت: بلافاصله بعد از خرد کردن فلفل دلمه‏‌ای آن را بخورید، زیرا ویتامین C وقتی در معرض هوا قرار بگیرد(با خرد کردن) از بین می‎رود.


قربانی افزود: فلفل دلمه‎ای قرمز رنگ دارای مقدار زیادی بتاکاروتن است که می‎تواند در بدن تبدیل به ویتامین A شود.


وی اظهار کرد: بیوفلاونیدن هم که از آنتی اکسیدان‌ها محسوب می‌شود، می‌تواند از فعالیت رادیکال‌های آزاد جلوگیری کرده و از سرطان‌های پروستات و مثانه و بیماریهای قلبی پیشگیری کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه