جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر فست فودها کبد را با خطر تخریب مواجه کرده اند

خبر

فست فودها کبد را با خطر تخریب مواجه کرده اند

خبرگزاری مهر: کارشناس آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در سال های اخیر با ورود مواد شیمیایی و مصنوعی و فست فودها در برنامه غذایی، کبد نیز با امکان خطر تخریب سریع تری مواجه شده است.

shock drop air force 1 full uv reactive | womens air max 90 iron - 134 Air Jordan 1 High OG "University Blue" 2021 For Sale - 555088

به گزارش خبرنگار مهر، اکرم پایدار بعدازظهر چهارشنبه در همایش نقش تغذیه در سلامت جامعه، افزود: استفاده از خوراکی های حاوی رنگ ها، نگه دارنده ها، افزودنی ها و فست فودها در رژیم غذایی، میزان تولید سم بدن را افزایش می دهند و سبب تخریب سریع تر کبد می شوند.

وی بیان داشت: با توجه به تاثیر مطلوب برخی خوراکی ها در کاهش سم های بدن و کمک به عملکرد کبد، بهتر است خوراکی های طبیعی مانند میوه ها و سبزیجات را بیشتر در برنامه غذایی خود بگنجانیم.

پایدار افزود: روزانه هزاران ماده از غذاهای مختلف وارد کبد می شود که این ارگان حیاتی نسبتا کوچک، به عنوان پالایشگاه بدن، کار سم زدایی از این مواد را انجام می دهد.

وی عنوان کرد: بر اساس تغییراتی که پالایشگاه بدن بر روی این مواد غذایی انجام می دهد، بخشی از آنها به مواد مفید و مغذی برای بدن ما تبدیل می شوند و برخی دیگر نیز به صورت مواد مضر و سمی در می آیند.

این کارشناس آزمایشگاهی اظهار داشت: از آنجایی که قدرت خنثی کردن رادیکال های آزاد و میزان آنتی اکسیدان ها در برخی میوه ها و سبزیجات بیشتر است، می توان برای مقابله با تاثیر مخرب مواد شیمیایی، به میزان بیشتری در رژیم غذایی روزانه از آنها استفاده کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه