سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها طی نامه‌ای سرگشاده صورت پذیرفت - هشدار تشکل‌های دانشجویی شمال غرب کشور به رئیس‌جمهور اران (جمهوری آذربایجان)

انجمن‌ها

طی نامه‌ای سرگشاده صورت پذیرفت - هشدار تشکل‌های دانشجویی شمال غرب کشور به رئیس‌جمهور اران (جمهوری آذربایجان)

30 تشکل دانشجویی شمال غرب کشور طی نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور آذربایجان هشدار دادند.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | Gucci x The North Face Release Information - FitforhealthShops - crampon adidas sans lacet pas cher black and blue

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در پی برگزاری همایش‌های ضد ایرانی و تمامیت ارضی ایران در جمهوری آذربایجان، گروهی از دانشجویان دانشگاه‌های شمال‌غرب کشور نامه‌ای خطاب به الهام علی‌اف نوشتند.

در بخشی از این نامه آمده است:«هدفتان از واژگون جلوه دادن حقایق و نسبت دادن تهمت‌های ناروا به جمهوری اسلامی ایران چیست؟ آیا وقت آن نرسیده است که به جای فرافکنی، با اراده راسخ و در پیش گرفتن رویه مناسب، به صورت عملی در آزاد کردن قره باغ بکوشید؟»

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

جناب آقای الهام علی اف

ریاست محترم جمهوری آذربایجان

سلام علیکم

ضمن عرض تسلیت ایام جانسوز شهادت دختر نبی مکرم اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به جناب عالی و ملت شریف و محبین اهل بیت (علیهم السلام) در جمهوری آذربایجان، مناسب دیدیم به عنوان فعالان دانشجویی دانشگاه‌های مناطق آذری نشین ایران با نگارش نامه‌ای؛ ناخرسندی و تاسف عموم دانشجویان این منطقه از تداوم سیاست‌های ضد اسلامی در دومین کشور شیعی دنیا و نیز اعتراض خود به ادامه سیاست‌های ضد ایرانی از جمله برگزاری نشست ضد ایرانی موسوم به « فردای آذربایجان ج ن وب ی! معاصر » توسط یکی از گروهک‌های قوم گرا و تجزیه طلب در بادکوبه با مجوز نهادهای دولتی جمهوری آذربایجان را اعلام نمائیم. به همین بهانه ضمن یادآوری برخی نکات به عنوان حق دفاع، سوالات و درخواست‌هایمان را از دولت بادکوبه مطرح نماییم.

ادعاهای بی اساس و غیر واقعی  برخی محافل مورد حمایت نهادهای صهیونیستی جمهوری آذربایجان و حتی برخی نمایندگان پارلمان کشور شما در خصوص تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران که بر مبنای تحریفات تاریخی عمدتا کمونیستی صورت می‌گیرد و نیز تداوم سیاست‌های اسلام ستیزانه در آذربایجان مدتهاست که موجبات ناخرسندی مردم به ویژه دانشگاهیان مناطق شمال غرب ایران از سیاست‌های دولت جناب عالی را تشدید نموده است.

نگاهی گذرا به اسناد و واقعیت‌های تاریخی و خصوصا دوران پر افتخار حکومت مقتدر و شیعی صفویه در ایران و نیز مطالعه معاهدات گلستان و ترکمنچای و همچنین کتبی مانند گلستان ارم و ده‌ها کتاب دیگر که اتفاقا توسط نویسندگان شمال ارس به رشته تحریر در آمده‌اند، جملگی بطلان ادعاهای تاریخی محافل و شخصیت‌های ایران ستیز کشور شما را اثبات می‌کند. البته در این میان آنچه موجب ناخرسندی بیشتر از دولت شماست اینکه همین تحریفات تاریخی در طول سال‌های پس از استقلال جمهوری آذربایجان مبنای سیاستگذاری‌های دولتی قرار گرفته و حتی به کتب رسمی مدارس و دانشگاه ها نیز راه یافته است.

دولت جمهوری اسلامی ایران از نخستین روزهای استقلال جمهوری آذربایجان علیرغم وجود گرایشات صریح مردمی در دو سوی ارس مبنی بر بازگشت به وضعیت پیش از قرار دادهای گلستان و ترکمنچای و بازگشت شمال ارس به دامان ایران اسلامی، با اتخاذ رویکردی دوستانه و برادرانه، استقلال و تمامیت ارضی کشورهای قفقاز و از جمله جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخته است. لیکن بر خلاف عرف و مقررات بین المللی؛ اعمال سیاست‌های قوم گرایانه و مداخله جویانه و طرح ادعاهای ارضی علیه جمهوری اسلامی ایران همواره  مورد حمایت مستقیم و غیر مستقیم دولت جمهوری آذربایجان بوده است. تشریح دلایل این حمایتها که در تضاد آشکار با برخی اظهارات دیپلماتیک جنابعالی و سایر دولتمردان آذری است مورد انتظار جامعه دانشجویی شمالغرب ایران است.

جناب آقای علی اف! مسئله دیگری که از عدم حسن نیت دولت بادکوبه نسبت به جمهوری اسلامی ایران حکایت دارد، واژگون جلوه دادن حقایق جنگ و مناقشه قره باغ می‌باشد. خودتان بهتر از ما می‌دانید که دولت ایران در پاسخ به درخواست کمک دولت بادکوبه و دفاع از مردم مظلوم جمهوری آذربایجان از هیچ کمکی مضایقه نکرده است. ایجاد امکانات و تسهیلات جهت اسکان آوارگان جنگی، کمک‌های پزشکی و امدادی، حمایت از اقشار کم درآمد و مستضعف جمهوری آذربایجان، کمک‌های مالی به دولت بادکوبه و تهیه تجهیزات و ارائه آموزش‌های نظامی و سازمان بخشی به ارتش جمهوری آذربایجان از جمله این اقدامات است. گرچه در نهایت بدلیل اتخاذ سیاست غرب گرایانه و ضد اسلامی و سستی دولتمردان و ارتش، یک پنجم خاک کشور اسلامی به اشغال درآمد ولی شاهد آن بوده و هستیم که سیاسیون و رسانه‌های بادکوبه با سوء استفاده از محدودیت‌های جمهوری اسلامی ایران در علنی کردن این کمک‌ها، سستی‌ها و کوتاهی‌های خود را با بهانه کذب عدم حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم آذربایجان و حتی حمایت ایران از دولت ارمنستان توجیه می‌نمایند.

سوال ما از جناب عالی این است؛ قریب به 20 سال است که به بهانه انجام مذاکرات از جهاد و جنگ با دشمن دست کشیده‌اید. مذاکراتی که برایتان صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و بدلیل عدم جدیت، هیچ نتیجه‌ای به جز ذلت کشور اسلامی در پی نداشته است. نکته جالب این است که همچنان با فرافکنی و کتمان حقایق، دلیل به نتیجه نرسیدن مذاکرات را سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و گاها روسیه اعلام می‌نمایید.

هدفتان از واژگون جلوه دادن این حقایق و نسبت دادن تهمت‌های ناروا به جمهوری اسلامی ایران چیست؟ آیا وقت آن نرسیده است که به جای فرافکنی، با اراده راسخ و در پیش گرفتن رویه مناسب، به صورت عملی در آزاد کردن قره باغ بکوشید؟

به نظر ما، راه حل مناقشه قره باغ در بازگشت دولتمردان بادکوبه به ارزش‌های دینی و اسلامی و میدان دادن به متدینین و نیروهای مردمی برای آزادسازی اراضی اشغالی است. راه حلی که در جنگ هشت ساله تحمیلی عراق علیه ایران که با حمایت آمریکا و شوروی و دیگر قدرت های جهانی صورت گرفت با موفقیت تمام توانست عزت کشور اسلامی و شیعه را حفظ نماید و ما ایرانیان افتخار می کنیم که حتی یک وجب از خاک مقدس کشورمان را در این جنگ تحمیلی و دفاع مقدس از دست ندادیم.

برخی مسئولان دولت بادکوبه عنوان کرده‌اند که این نشست‌ها توسط موسسات و جریانات غیردولتی برگزار می‌شود و به عنوان موضع دولت نیست. در این صورت سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که چگونه در کشور تحت مدیریت جناب عالی به بهانه‌های مختلف در مقابل انجام فعالیت‌ها و مراسمات دینی اعمال محدودیت می‌شود و مردم برای برگزاری برنامه‌ها و تجمعات دینی که ریشه در تاریخ و هویت آنان دارد باید مراحل مختلف اخذ مجوز را طی کنند، ولی چنین نشست‌هایی به راحتی مجوز می گیرند و بدون هیچ محدودیتی برگزار می‌شود؟

چرا فعالین مسلمان به جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران متهم و به بهانه‌های واهی راهی زندان می‌شوند ولی قوم گرایان تجزیه طلب که اسناد قطعی حکایت از ارتباط آنان با دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای مختلف من جمله آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل دارد به سادگی فعالیت می‌نمایند و هیچ ممانعتی از کارهای آنان صورت نمی‌گیرد؟

یکی از اهداف نشست مذکور، دفاع از حقوق اقوام ایرانی عنوان شده است. شایسته است که دولت جمهوری آذربایجان بجای حمایت از برگزاری نشست‌های مشابه و طرح مسائل واهی، به فکر احقاق حقوق اقوام متعدد و اقلیتهای قومی خود باشد.

بدانید و بدانند که در جمهوری اسلامی ایران، سالیانه صدها جلد کتاب و نشریه به زبان‌ها و گویش‌های مختلف ترکی، عربی، کردی و غیره منتشر می‌شود و به منظور پاسداشت از فرهنگ‌ها و آداب و رسوم قومیت ها، در تمامی استان های این کشور پهناور، شبکه‌های تلویزیونی به زبان محلی اهالی آن بصورت شبانه روزی در حال پخش می‌باشد که حتی بسیاری از مردم جمهوری آذربایجان هم از برنامه های شبکه‌های آذری ما استفاده می‌کنند.

ولی در کشور شما، اقلیت‌های قومی از حداقل حقوق خود در برخورداری از رسانه‌های مکتوب و تلویزیونی برخوردار نیستند. حتی یک شبکه تلویزیونی غیر آذری زبان اجازه فعالیت ندارد و طالشی‌ها، لزگی‌ها، کردها و دیگر اقوام جمهوری آذربایجان برای چاپ کتاب و نشریات به زبان مادری با محدودیت‌های شدید مواجه هستند.

آیا شایسته است که در کشور تحت مدیریت جنابعالی، فعالین فرهنگی اقلیت‌های قومی در معرض پیگرد و تعقیب و حتی قتل باشند و شما به جای دفاع از حقوق آنها، از نشر اکاذیب در خصوص حقوق اقوام ایرانی حمایت کنید؟

توصیه ما این است که با جلوگیری از اعمال سیاست‌های قوم گرایانه دولت و برگزاری نشست‌های تخصصی، به فکر راه چاره ای برای احقاق حقوق اقشار مردم خود باشید.

با توجه به موارد فوق و انتظاراتی که از جنابعالی به عنوان رییس جمهور کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان داریم موارد زیر را درخواست می‌نماییم.

1- بدانید که داغ جدایی ایالت‌های قفقاز و خصوصا بادکوبه از ایران در جریان جنگ‌های ایران و روس همچنان بر جان و دل مردم ایران و خصوصا آذربایجان سنگینی می‌نماید. دولت جمهوری اسلامی ایران نیز با اتخاذ سیاست‌های مناسب من جمله آزاد ساختن عبور و مرور بدون روادید مردم جمهوری آذربایجان به ایران سعی کرده است زمینه‌های ارتباط بیشتر مردم دو کشور که در واقع یک ملت شیعه هستند را فراهم سازد. از دولت بادکوبه نیز خواستاریم با توجه به واقعیتهای تاریخی مستند و غیرقابل انکار، به جای ایجاد تقابل تاریخی ساختگی با ملت ایران که خود در طول قرنها به عنوان عضوی مهم از آن بوده است، زمینه‌های نزدیکی و وحدت مردم دو کشور را فراهم آورد؟ با توجه به حسن نیت و خیرخواهی دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران، دولت جمهوری آذربایجان از برگزاری نشست ها و برنامه های مشابه جلوگیری نموده و اجازه ندهد که این کشور به محلی برای تجمع گروهک های تجزیه طلب وابسته با آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل گردد؟

بی تردید این امر مستلزم بازگشت از سیاست‌های غلط قوم گرایانه و پذیرش واقعیت‌های تاریخی می‌باشد. لازم به توضیح است که دانشگاه‌ها و محافل علمی ایران نیز با علاقه و رغبت فراوان برای برگزاری نشست‌های تخصصی تاریخی و بحث و گفت و گو با اساتید تاریخ جمهوری آذربایجان اعلام آمادگی می‌کنند.

2- برای رفع ابهامات موجود، دولت جمهوری آذربایجان موضع خود نسبت به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در کمک رسانی به دولت و مردم آذربایجان در مناقشه قره باغ را به طور صریح بیان کند.

3- با توجه به رویکرد مثبت رسانه‌های ایرانی نسبت به جمهوری آذربایجان، تبلیغات ضد ایرانی در رسانه‌های کشورتان علیه ایران خاتمه یابد.

4- اتخاذ سیاست‌های ضد دینی در یک جامعه شیعی که مردم آن از ارادتمندان به مکتب اسلام و ائمه اطهار (علیهم السلام) هستند اقدامی است خطرناک که نتیجه ای جز شکست عاملان آن و بیداری و مقاومت مردم را در پی نخواهد داشت. متاسفانه به نظر می‌رسد که رویه فعلی دولت بادکوبه بر مبنای همین سیاست تحمیلی غرب قرار گرفته است و مسائلی چون جلوگیری از شکل گیری گروه‌های جهادی مردمی برای آزادی قره باغ، تخریب مساجد، اعمال محدودیت در برگزاری مراسمات و مناسبت‌های مذهبی، وضع و اعمال قانون منع حجاب در مدارس، زندانی نمودن فعالین دینی و مذهبی، عزم دولت در برگزاری مسابقه یوروویژن و برنامه شرم آور و ضد انسانی رژه همجنس بازان و موارد متعدد دیگر، همگی تایید کننده این موضع دولت بادکوبه است.

توصیه خیرخواهانه ما این است که با اتخاذ چنین سیاست‌هایی زمینه‌های بیزاری مردم آذربایجان و مسلمانان جهان از خود را فراهم نکنید و به جای چنگ زدن به دامن غرب و آمریکا و صهیونیزم که در حل معضلات بوجود آمده خود عاجز هستند، به فرامین مکتب آزادی بخش و انسان ساز اسلام و تشیع عمل کنید که زمینه ساز سعادت دنیا و آخرت خود و مردمتان خواهد بود.

نگاهی به پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و صنعتی نشان دهنده موفقیت این الگو است.

بدون شک آزادی اسلام گرایان در بند، می‌تواند نشانه‌ای برای حسن نیت شما در این خصوص و زمینه ساز خوشحالی مردم متدین ایران و آذربایجان باشد.

در پایان ضمن دعا برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت، حضرت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، سربلندی و سرافرازی مردم شریف جمهوری آذربایجان در سایه مکتب اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) و نزدیکی و وحدت روزافزون ملت ایران و آذربایجان و نیز آزادی قره باغ عزیز و مظلوم را آرزو داریم.

والعاقبه للمتقین

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

1- بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز

2- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز

3- هیات شهدای گمنام دانشگاه تبریز

4- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز

5- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

6- بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند

7- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند

8- بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم شهید مدنی آذربایجان

9- بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه

10- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه

11- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه

12- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

13- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

14- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه

15- بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه

16- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ارومیه

17- بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی

18- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی

19- انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی

20- هیات مکتب الشهدا دانشگاه محقق اردبیلی

21- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

22- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

23- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

24- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل

25- مجمع اسلامی دانشجویان پیرو خط امام و رهبری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

26-  بسیج دانشجویی دانشگاه سراسری زنجان

27- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سراسری زنجان

28- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

29- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان

30- بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زنجان

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه