سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر انتشار و توزیع نشریه تجزیه طلب و ضد ایرانی در نوار مرزی با ترکیه

خبر

انتشار و توزیع نشریه تجزیه طلب و ضد ایرانی در نوار مرزی با ترکیه

برگرفته از تارنمای آذری ها


انتشار و توزیع مطالب مشکوک و ضد ملی در شهرها و روستای مرزی شدت بیشتری گرفت. یک نشریه در آذربایجان غربی که نام یکی از ایالت های ترکیه را برای خود انتخاب کرده است در فواصل زمانی نامنظم ولی با شکل روزنامه و با مجوز پخش در ماکو اقدام در عمل آذربایجان غربی و شرقی، اقدام به تبلیغ ارزش های کشور ترکیه و تبلیغ تفاوت آذربایجان با ایران می کند.
به گزارش آذری ها این نشریه به صورت غیرقانونی در تبریز نیز پخش می شود(با توجه به مجوز اداری) و در کمال تعجب از نیز کمک مالی به شکل یارانه مطبوعات دریافت می کند.
این نشریه اعلام کرده است که نزدیک به صد مشترک فقط در یک منطقه مرزی جذب کرده . 
نشریه آغری تنها به تحریف تاریخ ایران و آذربایجان اکتفاء نکرده و سعی در تحریک کردها از طریق تغییر نام رسمی شهرهای کردنشین مانند مهاباد، سنندج، نقده، میاندوآب و... نیز کرده است. به نظر می رسد چنین روشی در راستای اهداف ترکیه برای کشاندن مسئله کرد به کشورهای همسایه انجام می شود.
تبلیغ جاهلیت قومی در این نشریه به جایی رسیده است که معیار خیر/شر انسان در ترک بودن شان خلاصه شده و حتی شهید حسین فهمیده را نیز تُرک معرفی کرده است..
این نشریه از نام جعلی خلیج برای دریای خلیج فارس استفاده کرده و به سایر طرق نیز با اصرار سعی در نشان دادن عناد خود با تمامیت ارضی ایران دارد.
یکی از جلوه های بارز وابستگی فکری- سیاسی این گونه از نشریات ترجمه و انتشار مقالاتی از زبان ترکی استانبولی به فارسی است. در یکی از این مقالات به تقلید از برنامه های دولت ترکیه در دهه 1990 جشن نوروز را یک جشن ترکی و نه ایرانی دانسته که گویا نام اصلی آن "ارگن کون" بوده است.  گفتنی است در 1990دولت ترکیه برای مقابله به مثل با پ.ک.ک که در شهرهایی مانند دیاربکر اقدام به گرمیداشت نوروز می کردند، اقدام به تاریخ سازی تورانی/ ترکی برای نوروز کرده و آن را به صورت بخش نامه به همه ادارات ارسال کرد تا از مصادره نوروز به وسیله این سازمان سیاسی جلوگیری نماید. این تز که به ارگن کون معروف شد و کاربرد موقت داشت اکنون به نفرت پراکنان قومی منتقل شده است.
نشریه مزبور در سال جاری جهت انتشار در 6 ماه نخست سال بیش از 5 میلیون تومان یارانه دولتی دریافت کرده است که شاید یکی از شگفتی های کشور ما باشد.

انتشار و توزیع چنین نشریات در میان مردم مرزنشین کشورمان می تواند پیامدهای جدی به همراه داشته باشد. اما در غفلت مسئولین اداره ارشاد و حتی با کمک های مالی آن ها در دارایی های ملت ، کشورمان تبدیل به میدان تاخت و تاز جاسوس ها و عوامل سرویس های بیگانه شده است.

 

یارانه اداره ارشاد به مطبوعات قومگرای ضد ایرانی در سال 1393 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه