سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها نگاه روز یک نفر در بادکوبه خواب پنبه‌دانه می‌بینید!

نگاه روز

یک نفر در بادکوبه خواب پنبه‌دانه می‌بینید!

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 65 - رویه 10

الهام علی‌اوف، رییس جمهور واحد استعمار ساختۀ آذربایجان(اران)، در گامی گستاخانه، خود را «رهبر همۀ آذربایجانی»‌ها نامیده است.
با فروپاشی اتحاد شوروی در سال 1370 خورشیدی (1991 میلادی)، واحدی به نام جمهوری آذربایجان سر برآورد و خیلی زود سران این جمهوری، خود را به زیرپناه آمریکا و غرب کشاندند و برای «دل‌ربایی» هر چه بیش‌تر از غرب، درهای دشمنی با ایران را گشودند. در حالی که این واحد سیاسی، مولود تحمیل دو قرارداد گلستان و ترکمان‌چای از سوی روسیۀ تزاری با هم‌گامی دولت بریتانیا بر ملت و دولت ایران است که امروزه، دیگر اعتبار ندارد.
چندی است که حکومت بادکوبه با اعلام روز 31 دسامبر به عنوان روز همبستگی آذربایجانی‌ها، به اشاره اربابان، به خیال خام گسترش ارضی افتاده است. در پیام امسال الهام علی‌‌اوف که از خبرگزاری رسمی این جمهوری به نام «آذرتاج» و تلویزیون حکومتی بادکوبه نیز پخش شده آمده است:
«هم‌وطنان عزیز! هم‌تباران محترم!... موجودیت دولت مستقل آذربایجان، شرایط گسترده‌ای را برای تقویت هر چه بیش‌تر اتحاد ملی میان آذربایجانی‌های دنیا و سازمان‌دهی هم‌وطنانمان فراهم می‌کند. در همین حال، هم‌تبارانمان در خارج از کشور نیز برای توسعه کشورمان و یاری رساندن به حل مشکلاتی که بروز می‌کند، تلاش می‌کنند. مثمرثمر شدن این یاری‌رسانی در سایه اتحاد مستحکم، انسجام و سازمان‌دهی مطلوب هم‌وطنانمان امکان‌پذیر است. به همین علت نیز دولت آذربایجان نیز به امر سازمان‌دهی دیاسپورا (جمعیت ذی‌نفوذ در خارج از کشور) اهمیت زیادی می‌دهد و به این روند کمک همه‌جانبه می‌نماید.»
علی‌اوف، می‌‌افزاید:
«خوشحال‌کننده است که اندیشه‌ها و ارزش‌های ملی ـ معنوی آذربایجان‌گرایی در میان هم‌وطنان در خارج از کشور به تدریج بیش‌تر ریشه می‌دواند. آن‌ها در کشورهای محل سکونتشان به موازات جای گرفتن در جایگاه‌های مهم سیاسی ـ اجتماعی، فرهنگی و شغلی، برای شناساندن آذربایجان به دنیا و جلوگیری از توطئه‌های ایدئولوژیک علیه کشورمان سهم خود را ایفا می‌کنند! باور دارم که سازمان‌های دیاسپورایمان باید در آینده نیز مساعی خود را در این زمینه افزایش دهند، پتانسیل فکری و منابع مادی خود را متحد سازند و روابط خود را با نمایندگی‌های دیپلماتیکمان در کشورهای خارجی توسعه دهند.»
باید دانست که این گروه‌هایی را که علی‌‌اوف و دار و دسته‌‌اش از آن‌ها نام می‌برند، گروه‌هایی هستند که زیر نام شاخه‌های سازمان «داگ» (کنگرۀ به اصطلاح آذربایجانی‌های جهان) از سوی سازمان اطلاعات جمهوری آذربایجان (اران)، هدایت شده و از منابع دولتی این جمهوری، تغذیه می‌شوند.
آن‌ها، با پول‌های بادآوردۀ نفتی و با حمایت همه‌جانبۀ غرب و اسرائیل، روز و شب در حال توطئه علیه تمامیت ارضی ایران هستند. آن‌ها، با جعل تاریخ، حقایق را دگرگونه به مردم خود و به ویژه به دانش‌آموزان و دانش‌جویان، نشان می‌دهند. تا جایی که با چاپ اطلس جغرافیایی جعلی از شاهنشاهی صفوی، آن را «کشور آذربایجان» می‌نامند و...
حال چرا برابر این ژاژخوایی‌ها و زیاده‌طلبی‌ها، سکوت می‌‌شود، جای پرسش بسیار دارد؟!
ما فرض را بر آن می‌گذاریم که آقای وزیر امور خارجه که تازه‌کار هستند، از این مسایل بی‌خبرند که امید است با خواندن این مطلب و مطالب بسیار دیگر بر روی «دیدارگاه‌ها» (سایت‌ها)، از این مساله مهم و حیاتی، باخبر گردند و واکنش نشان دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه