سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها نگاه روز پرس تی وی: مبدا پرواز پهپاد متجاوز نخجوان بود

نگاه روز

پرس تی وی: مبدا پرواز پهپاد متجاوز نخجوان بود

بر پایه گزارش‌های جدید، پهپاد جاسوسی رژیم اسرائیل که اخیرا در مسیر یکی از سایت‌های هسته‌ای ایران توسط ایران سرنگون شد از پایگاه هوایی جمهوری خودمختار نخجوان در اران (جمهوری آذربایجان) پرواز کرده بود.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | Eminem nike air mag cheap 2013 trucks 2017 accessories Super Bowl 56 LVI Slim Shady PE , BabylinoShops , nike zoom lebron iii crimson black paint

بر اساسی جدید ترین گزارش‌ها، پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی که در مسیر یکی از سایت‌های هسته‌ای ایران سرنگون شد از پایگاه هوایی جمهوری خودمختار نخجوان در اران (جمهوری آذربایجان) پرواز کرده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس‌تی‌وی، بر پایه گزارش‌های جدید، پهپاد جاسوسی رژیم اسرائیل که اخیرا در مسیر یکی از سایت‌های هسته‌ای ایران توسط ایران سرنگون شد از پایگاه هوایی جمهوری خودمختار نخجوان در آذربایجان پرواز کرده بود.

به گزارش منابعی که نامشان فاش نشد پهپاد "هرمس" که در تاریخ یک شهریور (۲۳ اوت) پس از طی ۳۰۰ کیلومتر مسافت هوایی توسط  سپاه پاسداران سرنگون شد به سوی تاسیسات غنی‌سازی نطنز در مرکز ایران در حرکت بود.

این منابع افزودند افشای محل پرواز این پهپاد اسرائیلی حاکی از نقش باکو در ماموریت جاسوسی رژیم اسرائیل است.

این پهپاد جاسوسی رادارگریز پیش از رسیدن به مقصد خود توسط یک موشک زمین به هوا هدف گرفته شد.

تاسیسات هسته‌ای ایران همواره هدف فعالیت‌های جاسوسی سرویس‌های مخفی امریکا و اسرائیل بوده‌اند که بارها برای انجام اهداف خود از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کرده‌اند؛ با وجود این، نیروهای نظامی ایران تمامی تلاش‌ها برای جاسوسی از این مکان‌ها را ناکام گذاشته‌اند.

بنابراین گزارش، با وجود ادعای مستمر مقامات آذری مبنی بر اینکه هرگز اجازه نخواهند داد از خاک کشورشان به عنوان بستری علیه ایران استفاده شود، دولت باکو در راستای منافع رژیم صهیونیستی اقدام کرده است. بیش از ۸۰ درصد از نفت مورد نیاز بندر راهبردی حیفا و در مجموع نزدیک به ۴۰ درصد از انرژی مورد نیاز رژیم اسرائیل از طریق اران و خط لوله باکو- جیهان تامین می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، در تحولی دیگر گروه موسوم به "کنگره آذربایجانی‌های جهان" در اقدامی که نشانه‌ای دیگر از خصومت اران (جمهوری آذربایجان) با ایران بود یک نشست ضد ایرانی در باکو برگزار کرده است.

 

منبع: تابناک

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه