سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر تجلیل دبیرکل حزب کارگر ترکیه از ایران: فرزندان فردوسی و پارسیان قهرمان همیشه پایدارند

خبر

تجلیل دبیرکل حزب کارگر ترکیه از ایران: فرزندان فردوسی و پارسیان قهرمان همیشه پایدارند

برگرفته از آذری ها

دوغو پرینچک دبیرکل حزب کارگر ترکیه طی میتینگ بزرگ این حزب در شهر ساحلی ازمیر یک بار دیگر به پروژه قوم گرایی و تجزیه طلبی در خاورمیانه اعلان جنگ داد و آن را محصول سیاست های امریکا و اسرائیل دانست.
به گزارش آذری ها به نقل از شبکه ulusal tv و روزنامه جمهوریت پرینجک که از چهره های لائیک در ترکیه است پس از آزادی از زندان در نخستین میتینگ حزبی گفت اتحاد کشورهای غرب آسیا در برابر امپریالیسم می تواند دسیسه هایی مانند خاورمیانه بزرگ را خنثی نماید.
وی گفت همچنان که ترکیه ای ها تا امروز در برابر این دسیسه ایستاده اند و از تمامیت ارضی سرزمین شان پاسداری کرده اند، در ایران نیز پارسیان قهرمان و فرزندان فردوسی که میراثدار پارس هستند از کشورشان دفاع کرده اند و در برابر غرب (امریکا) ایستاده اند.
پرینجک از خودگردانی کردهای ترکیه که در چند هفته گذشته چندین بار از سوی سیاست مداران وابسته به پ.ک.ک مطرح شده است به عنوان یک اسرائیل کوچک یاد کرد.
این حزب از مدافعان سرسخت کمالیسم و لائیسم به شمار می رود و دوغوپرینجک رهبر این حزب در سال 2007 در چارچوب پرونده موسوم به ارگنه کن بازداشت شده بود. وی تا آخرین لحظه از مواضع خود علیه آک پارتی عقب نشینی نکرد. نشریاتی مانند آیدنلیک و... از سوی این حزب هدایت می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه