سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر اعتراض جمعی از مردم آذربایجان به توهین به آذربایجانی ها در «جشنواره ی عاشیق ها» در اران

خبر

اعتراض جمعی از مردم آذربایجان به توهین به آذربایجانی ها در «جشنواره ی عاشیق ها» در اران

برگرفته از تارنمای ایرانچهر


وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ی فرهنگ و ارشاد استان های آذربایجان شرقی ، غربی ، اردبیل ، زنجان ، همدان و تهران

با سلام و تبریک نوروز

احتراما به استحضار می رساند، ظهر روز جمعه یکم فروردین ۱۳۹۳ ، برنامه ای تلویزیونی در شبکه ی دولتی «آز . تی . وی» بادکوبه با نام «جشنواره ی عاشیق ها » با برنامه ریزی «خانه ی عاشیق های جمهوری آران » به سرپرستی آقای زلیم خان یعقوب و با شرکت دو گروه از عاشیق های ایرانی پخش شد که ترانه های عاشیق های اعزامی از آذربایجان ایران به شدت ضدایرانی و آذربایجانی بود و موجب نگرانی شدید شده است.

در این جشنواره که در بادکوبه برگزار شده، هنرمندانی از کشورهای ایران ، گرجستان، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان و از مناطق جمهوری آران شرکت کرده بودند. گزینش عاشیق های ایرانی دعوت شده به جشنواره ، هدفمند و خط داده شده از سوی سازمان های مشکوک و تحت کنترل وزارت امنیت بادکوبه و از میان پانترک ها و جدایی خواهان آذربایجان ایران بود. این دعوت شدگان به سرپرستی دو عاشق شناخته شده پانترک و ضدایرانی به نام های سلجوق شهبازی و محبوب خلیلی ، آهنگ ها و متن ترانه های خود را طوری انتخاب نموده بودند که همراستا با برنامه های دولت ایران ستیز علی اف بود و به طور آشکار ، مردم آذربایجان را که از بنیانگذاران ایران هستند، جدای از ملت ایران لقب داده و آنها را بخشی از سربازان آتا ترک خوانده و علی اف را به دفاع از حقوق و ملیت آنها فرا خواندند!!

برای آگاهی و دانستن عمق فاجعه بار این حرکت حساب شده و نقض تمامیت ملی ایرانیان، می باید اجرایی عاشیق های ایرانی در این جشنواره را بشنوید.

زلیم خان یعقوب از مسلمانان سنی و متولد برج علی (بورچالی) گرجستان است که به لحاظ دست بوسی و ذوب شدن در خانواده ی علی اف ، تابعیت خود را عوض کرده و گذرنامه ی جمهوری آران را دریافت کرده است. زلیم خان یعقوب طرفدار ایجاد یک ملت واحد ترک از ترکیه امروزی تا مغولستان است و معتقد است که در ایران ۴۰ میلیون ترک در زندان فارس های فاشیست زندگی می کنند و با کمک دولت الهام علی اف  ، به زودی به دامن ملت بزرگ ترک خواهند برگشت و همراه با قفقاز و با نابودکردن کل ارامنه عضو کشور ترکیه خواهند شد.

آقای زلیم خان یعقوب کتابی نوشته تحت عنوان «پیغمبر» و در آن کتاب  که با کیفیت بسیار بالا در ترکیه چاپ شده، ده ها بار به شیعه ها و به ویژه پنج تن (ع) توهین کرده و آنها را برخلاف اسلام و خلفا دانسته و مذهب شیعه را یک روش ساختگی صفوی ها و ضداسلام خوانده است.

این حرکت تبلیغاتی حساب شده در حالی به اجرا و نمایش در می آید که خیلی از ایرانیان در روز نخست نوروز این برنامه را می بینند و تاثیر سوء در روحیه ی ملی و میهنی آنها می گذارد.

با توجه به اینگونه حرکت های مشکوک دولت های منطقه ای و فرا منطقه ای، نگرانی رهبران نظام را در موضوع فرهنگی بسیار خرمندانه و بجا می دانیم و خواستار برخورد با اینگونه دشمنی های آشکار  با ایران و آذربایجان واقعی هستیم.

ما مردم آذربایجان از مسئولین کشور ، به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ی فرهنگ و ارشاد استان های آذری نشین می پرسیم، آیا از اعزام این هنرمندان بیگانه پرست و ضد ایرانی باخبر بوده و حرکت های تخریب کننده ی آنها را که با هدایت مشکوک سازمان های گوناگون انجام می پذیرد ، در نظر دارند ؟

با احترام و آرزوی سالی خوب برای ایرانیان و نوروزدوستان

پاینده ایران ؛ یاشاسین آذربایجان

جمعی از مردم آذربایجان در سراسر کشور

 یکم فروردین ۱۳۹۳

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه