سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم تغییرات اقلیمی‌ عامل خشکی جزایر کوچک

زیست بوم

تغییرات اقلیمی‌ عامل خشکی جزایر کوچک

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد تغییرات آب و هوایی می‌تواند موجب خشک شدن جزایر کوچک شود.

shock drop air force 1 full uv reactive | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - nike shox pet print pages for kids free dinosaur

به گزارش ایسنا، تاکنون نگرانی از افزایش سطح آب دریاها و خطر جدی زیر آب رفتن جزایر کوچک در سراسر جهان وجود داشته اما اکنون این جزایر در معرض تهدید دیگری هستند که آن هم کاهش دسترسی به آب و افزایش خشکی ناشی از تغییرات آب و هوایی است.

در این بررسی آمده است تغییرات اقلیمی ممکن است تا سال 2050 به خشک شدن 73 درصد جزایر کوچک در جهان منجر شود. این رقم بزرگ‌تر از آن چیزی است که پیش از این پیش‌بینی شده بود و نشان می‌داد 50 درصد جزایر با خشکی روبرو هستند.

کریس کارنائو سکاس، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه کلرادو، گفت: بررسی‌های انجام شده نشان دهنده تغییرات در خشکسالی یا بی‌آبی است. همچنین در این مطالعه برای پیش‌بینی تاثیر تغییرات آب و هوایی بر مناطق جزیره‌ای کوچک به نسبت بارش باران و میزان تبخیر توجه کردیم.

به گزارش مونگابی، این تیم تحقیقاتی با استفاده از این مطالعه شاخص تغییر خشکی برای 80 جزیره کوچک در جهان را اندازه‌گیری کرده و دریافتند که افزایش دما و بالا رفتن میزان تبخیر به دلیل تغییرات آب و هوایی 73 درصد جزایر را در معرض خطر خشکی قرار داده و این شرایط بر زندگی شش میلیون انسان تاثیر می‌گذارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه