پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر چند توصیه برای استفاده صحیح از نخ دندان

خبر

چند توصیه برای استفاده صحیح از نخ دندان

دندانپزشکان تاکید دارند برای حفظ سلامت دندان‌ها و لثه‌، استفاده از نخ دندان قبل از خواب ضروری است و مسواک به تنهایی برای رعایت بهداشت دهان و دندان به شیوه مناسب، کافی نیست.

nike-dunk-low-coast-uncl | boys nike jordan retro flyknit shoes women High OG Panda - air max 95 cool grey neon yellow - Grailify

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، متخصصان انجمن دندانپزشکی آمریکا در همین رابطه متذکر شده‌اند که استفاده از نخ دندان اصول خاصی دارد که اگر این اصول رعایت نشوند نه تنها بهداشت دهان و دندان کامل نمی‌شود بلکه حتی ممکن است به لثه‌ها آسیب وارد شود.

تارنمای اینترنتی کامن هلت در این باره گزارش داد، متخصصان این انجمن چند دستورالعمل مهم و مفید را برای روش صحیح استفاده از نخ دندان توصیه می‌کنند که عبارتند از:

- وضعیت صحیح نگه داشتن نخ دندان در هنگام استفاده از آن ضروری است. برای این منظور توصیه می‌شود نخ دندان را دور هر دو انگشت اشاره در هر دو دست بپیچید و نخ را بین انگشتان شست و اشاره نگه دارید.

- نخ را با جهت عقب و جلو به آرامی بین دندان‌ها حرکت دهید.

- وقتی نخ دندان به خط بین دندان و لثه رسید آن را به شکل C با انگشتان خم کرده و خیلی آرام آن را در محل بین دندان و لثه حرکت دهید. این کار برای حفظ سلامت لثه‌ها و رفع جرم دندان‌ها بسیار مفید است.

- در حالی که نخ را محکم روی دیواره دندان نگه داشته‌اید با فاصله از لثه و به دقت آن را به جهت بالا و پایین حرکت دهید.

- این کارها را برای هر یک از دندان‌ها انجام دهید و دقت کنید که نخ دندان زا پشت هر دندان نیز بکشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه